شروع رزمایش بین المللی دریایی در العقبه و خلیج فارس با مشارکت عربستان و متحدانش

به گزارش مجله بیزبینگ، وزارت دفاع عربستان سعودی از شروع رزمایش دریایی با مشارکت 56 کشور، از جمله آمریکا، در خلیج فارس و خلیج العقبه اطلاع داد.

شروع رزمایش بین المللی دریایی در العقبه و خلیج فارس با مشارکت عربستان و متحدانش

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام نمود نیروی دریایی سلطنتی سعودی در فعالیت های رزمایش بین المللی دریایی مختلط چند ملیتی موسوم به (imx 19) مشارکت نموده اند.

طبق این بیانیه، فعالیت های این رزمایش، از روز گذشته به میزبانی فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا در خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ و خلیج العقبه برگزار شده است.

فهد بن ابراهیم الثنیان کاردار نظامی سعودی در بحرین از نیروهای دریایی کشورش، که در رزمایش مذکور مشارکت دارند، در پایگاه دریایی بندر سلمان در بحرین استقبال کرد.

طبق این بیانیه بدون اشاره به مدت زمان برگزاری این رزمایش، توضیح داد این رزمایش در شمال خلیج فارس، خلیج عمان، دریای عرب، سواحل جمهوری جیبوتی و خلیج العقبه، با مشارکت 56 کشور و 6 سازمان بین المللی برگزار می گردد.

وزارتخانه مزبور پیشتر نیز در بیانیه ای تصریح نموده بود که این رزمایش گسترده ترین رزمایش در دنیا محسوب می گردد که با هدف تقویت روابط، توانمندسازی همکاری های مشترک میان نیروهای حامی و عملیات امنیت دریایی به وسیله همکاری مشترک میان نیروهای مشارکت کننده، برگزار می گردد.

طبق اعلام این وزارتخانه، هدف از این رزمایش همچنین جلوگیری از تهدیدها علیه آزادی ناوبری و نیز نشان دادن عزم دنیای برای دفاع از آزادی ناوبری و جریان آزاد تجارت دنیای است.

در همین رابطه خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال نوشت، این رزمایش برای ششمین بار برگزار می گردد که آخرین بار آن در سال 2017 بود. این رزمایش در چهار مرحله از جمله کارآموزی، آموزش کارکنان، هم اندیشی ها، تمرینات ناوگان دریایی و استقرار مجدد نیروها برگزار می گردد.

به همین دلیل، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش اخیرا طی اظهاراتی، با بیان این که کشورهای فرامنطقه ای به بهانه تأمین امنیت اقدام به تشکیل یک ائتلاف کردند، گفت : برای تأمین امنیت خلیج فارس نیازی به کشورهای فرامنطقه ای نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 523

به "شروع رزمایش بین المللی دریایی در العقبه و خلیج فارس با مشارکت عربستان و متحدانش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رزمایش بین المللی دریایی در العقبه و خلیج فارس با مشارکت عربستان و متحدانش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید