شروع مذاکرات برای تقویت استقلال در زمستان

به گزارش مجله بیزبینگ، باشگاه مذاکرات خود را با مهره های مدنظر برای تقویت این باشگاه در نیم فصل دوم شروع نموده است تا با دریافت موافقت آن ها و ازسوی دیگر با باز شدن رسمی پنجره نقل وانتقالات زمستانی فوتبال ایران قرارداد این بازیکنان برای نیم فصل دوم خیلی زود نهایی و ثبت گردد.

شروع مذاکرات برای تقویت استقلال در زمستان

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، نیمی از نیم فصل نخست فصل بیستم رقابت های لیگ برتر درحالی سپری شده که تیم فوتبال استقلال از هفت مسابقه ابتدایی خود 12امتیاز کسب نموده و با توجه به اینکه طبق یک قانون نانوشته برای هر بازی کسب میانگین دو امتیاز می تواند عنوان قهرمانی خاتمه فصل را ازآن تیمی نماید که با این میانگین پیش رفته و این تعداد امتیاز را به دست بیاورد، درحال حاضر شاگردان محمود فکری بعد از گذشت نیمی از نیم فصل اول رقابت ها از لحاظ امتیازگیری عملکرد بدی نداشته و حداقل نسبت به فصول اخیر و در مقایسه با هفته های مشابه بهترین عملکرد را به ثبت رسانده اند و چیزی تا میانگین قهرمانی فاصله ندارند، این درحالی است که آبی ها هرچقدر از این لحاظ پیروز عمل کردند اما در زمین مسابقه فوتبالی جذاب و تماشاگرپسند را از خود ارائه نداده اند و همین تناقض بین کسب امتیازات با نحوه بازی یک ناهمگونی و تضاد در احساسات و اندیشه های طرفداران و کارشناسان به وجود آورده مبنی بر اینکه اگر استقلال بخواهد با همین روش ادامه بدهد و دستش برای حریفان رو گردد و دیگر خبری از کسب امتیازات لازم نباشد، چطور فکری و شاگردانش می خواهند تا روز خاتمهی رقابت ها خود را در کورس قهرمانی نگه داشته و بین مدعیان باقی بمانند، این درحالی است که همچنان پیشکسوتان باشگاه و ازسوی دیگر مسئولان استقلال حمایت همه جانبه خود را از فکری اعلام نموده اند و نسبت به آینده استقلال با این کادرفنی ابراز امیدواری می نمایند.

مجیدی دیگر آلترناتیو نیست!

همه اینها درحالی است که محمود فکری دیرتر از حد مقرر به جمع آبی پوشان اضافه شده و کارش را در این تیم شروع کرد تا نتواند در فرصتی مناسب اندیشه های تاکتیکی خود را در ذهن بازیکنانش برای ارائه یک فوتبال جذاب و روبه جلو پیاده کند، با این حال به همان اندازه که پیشکسوتان و مسئولان استقلالی از کادرفنی فعلی این باشگاه حمایت می نمایند همان قدر نیز بی صبری و ناشکیبایی طرفداران و بعضی رسانه ها باعث شده تا فشار سنگینی روی محمود فکری برای کسب نتایج درخور شأن استقلال در بازی های آینده به وجود بیاید.

بر همین اساس نکته قابل توجه اینکه طی روزهای قبل بعد از نمایش انتقادآمیز استقلال مقابل ذوب آهن از هفته هفتم رقابت های لیگ برتر در اصفهان، نوک پیکان تیز نقدها به سمت فکری نشانه گرفته شد و بعضی این طور عنوان کردند که او تا مرز هشدار و التیماتوم ازسوی باشگاه پیش رفته است که البته حداقل تا امروز و تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ اولتیماتومی ازسوی باشگاه برای محمود فکری داده نشده و این طور که بعضی عنوان نموده بودند بازی با گل گهر و نهایتا ملاقات دربی آخرین فرصت هافبک شماره 6 اسبق آبی هاست اما این امر صحت ندارد.

جالب اینکه بعضی نیز جایگزین فکری را هم معین نموده اند. طی چند فصل اخیر با بازگشتن فرهاد مجیدی از اروپا با دست پر و کارنامه های مملو از حضور در کلاس های مربیگری اروپا از آن موقع وی به عنوان یکی از گزینه های اصلی سرمربیگری استقلال مطرح شد و در دو مقطع به جایگاه سرمربیگری آبی پوشان رسید و راهنمایی استقلال را نیز برعهده گرفت. با این حال هر زمانی که مجیدی در جمع آبی پوشان حضور نداشته از او به عنوان آلترناتیو سرمربیان استقلال یادشده و این درحالی است که در روزهای اخیر نیز یک بار دیگر نام فرهاد مجیدی به عنوان جایگزین محمود فکری درصورت ناکامی و قطع همکاری با استقلال مطرح شده است اما نکته جالب و قابل توجه اینکه از باشگاه استقلال خبر می رسد فرهاد حداقل در برهه زمانی فعلی جایی برای بازگشت ندارد و به طور قطع آلترناتیو فکری نیست.

پنجره برای استقلال باز شد

اگرچه استقلالی ها به خاطر بسته شدن پنجره نقل وانتقالات شان نتوانستند با تمام ظرفیت های لازم راهی آسیا شده و بعد از آن هم به همین خاطر هفته اول رقابت های لیگ را با پنجره بسته پشت سر گذاشتند، حالا هر زمانی صحبت از پنجره می گردد تن و بدن طرفداران این تیم می لرزد که نکند دوباره اتفاقات تلخ پیش فصل رقابت های لیگ برتر دوباره تکرار گردد. با این حال بعد از پرداخت مطالبات وینفرد شفر، سرمربی آلمانی و باز شدن پنجره استقلال این تیم تقریبا به نحو احسن از مهره های جدید خود از دروازه تا خط حمله استفاده نموده تا کمی جبران آن روزهای سخت شده باشد، با این حال هنوز هم بعضی نقاط ضعف در سیستم و ترکیب آبی پوشان دیده می گردد و به نظر می رسد شاگردان فکری در میانه میدان و در فاز هجومی درصورتی که برای نیم فصل دوم رقابت ها تقویت نشوند این تیم خیلی زود از دور خارج شده و حسرت قهرمانی هشت ساله خواهد شد.

طبق شنیده های فرهیختگان این باشگاه مذاکرات خود را با مهره های مدنظر برای تقویت این باشگاه در نیم فصل دوم شروع نموده است تا با دریافت موافقت آنها و ازسوی دیگر با باز شدن رسمی پنجره نقل وانتقالات زمستانی فوتبال ایران قرارداد این بازیکنان برای نیم فصل دوم خیلی زود نهایی و ثبت گردد. در این بین با چند بازیکن صحبت های لازم اجرا شده و شنیده می گردد در راستای تقویت و بهبود کیفی باشگاه در این خصوص اقداماتی در دست انجام است.

سرنوشت تمدیدی ها متفاوت از هر سال

در این بین اما نکته ای که شاید ابهام زیادی را ایجاد نموده و موجب پرسش رسانه ها و طرفداران شده باشد این است که باشگاه استقلال از چه زمانی تکلیف بازیکنانی را که قراردادشان در خاتمه فصل به خاتمه می رسد، روشن می نماید و با آنها وارد مذاکره می گردد، این در حالی است که در سالیان پیش همیشه اقدام لحظه آخری و دقیقه نودی باشگاه به منظور حفظ ستاره ها برای استقلال دردسرساز شده و خاطرات بدی را برجای گذاشته است. با این حال سال جاری این سیاست یعنی گفت وگو و مذاکره زود تر از موعد برای تمدید قرارداد با بعضی چهره هایی که مدنظر کادرفنی قرار گرفته و ظرفیت و پتانسیل تمدید قرارداد با استقلال را داشته باشند شروع شده اما طبق شنیده های فرهیختگان مسئولان باشگاه در فصل جاری زیربار خواسته های غیرمنطقی و بعضا زیاده خواهانه نخواهند رفت و درصورتی که فرایند رفتاری یک سری از بازیکنان مثل هر سال تکرار گردد به احتمال زیاد باشگاه برای جایگزین کردن آنها تصمیمات تازه ای را خواهد گرفت.

تکلیف شیخ و میلیچ نیم فصل معین می گردد

در این بین شرایط دو بازیکن خارجی استقلال یعنی شیخ دیاباته و هروویه میلیچ با سایرین متفاوت است یعنی از آنجایی که فوتبال ایران از جذب بازیکن و مربی خارجی منع شده است، این دو بازیکن را در شرایط متفاوتی قرار داده و به نظر می رسد آنها با توجه به این قانون تحت هر شرایطی در استقلال باقی خواهند ماند، این درحالی است که طبق شنیده ها درصورتی که دیاباته و میلیچ بتوانند همچنان کیفیت فنی خوب خود را حفظ نمایند در استقلال ماندنی می شوند.

البته درخصوص شیخ قرار بر تمدید بود اما با مصدوم شدن این بازیکن و درخواست کادرفنی این فرایند متوقف شده و باید منتظر آینده ماند. ازسوی دیگر درحالی صحبت ها و مذاکرات برای تمدید قرارداد میلیچ طی روزهای گذشته ادامه داشته که با معین شدن چارت جدید مدیریتی استقلال این موضوع یعنی تمدید قرارداد با هافبک کروات استقلال نیز به نیم فصل رقابت ها موکول شده است. نکته قابل توجه اینکه هر دو بازیکن درصورت درخواست کادرفنی قراردادشان را با استقلال ثبت می نمایند و در غیر این صورت در خاتمه فصل و با خاتمه قراردادهایشان از جمع آبی پوشان جدا خواهند شد.

فرهیختگان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1428

به "شروع مذاکرات برای تقویت استقلال در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مذاکرات برای تقویت استقلال در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید