آمریکا تا شکست نهایی داعش در عراق می ماند

به گزارش مجله بیزبینگ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر تداوم حضور نیروهای نظامی این کشور در خاک عراق به بهانه شکست نهایی گروه تروریستی داعش تأکید کرد.

آمریکا تا شکست نهایی داعش در عراق می ماند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از میدل ایست نیوز، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه نیروهای نظامی این کشور به عنوان میهمان در خاک عراق خواهند ماند مدعی شد که آمریکا به تعهد خود برای شکست نهایی داعش پایبند است و این پایبندی برای امنیت عراق و آمریکا دارای اهمیت بنیادی است!

اورتگاس در ادامه ادعاهای خود اضافه نمود: گفت وگوی راهبردی میان آمریکا و عراق گام مهمی برای پیشبرد روابطمان با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و دولتش بود، مسائل و مسائل بسیاری وجود دارد که هنوز حل نشده است، باید به یاد داشته باشیم که ما همگی با یاری دولت عراق، کُردها و همه متحدانمان در ائتلاف بین المللی شکست منطقه ای داعش را محقق ساختیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: می دانیم که داعش هنوز یک تهدید به شمار می رود و ما به شکست آن پایبند خواهیم ماند و این همان چیزی است که اکنون در حال برنامه ریزی برای آن هستیم.

اورتگاس ادامه داد: هدف گفت وگوی راهبردی آمریکا و عراق این است که رابطه میان واشنگتن- بغداد را پیش ببریم، و همچنان بر اساس توافقنامه امضا شده در سال های 2008-2009 مبنی بر عدم حضور دائم در عراق عمل می کنیم و معتقدیم که این یک موضوع مهم هم برای عراقی ها و هم آمریکایی هاست.

لازم به ذکر است که آمریکا و عراق دور اول گفت وگوی استراتژیک را که به آنالیز مسائل سیاسی، مالی، فرهنگی، امنیتی، آموزشی و علمی می پردازد، هفته گذشته به وسیله ویدئو کنفرانس شروع کردند و قرار است دور دوم این گفت وگوها در ماه آینده میلادی با حضور تیم مذاکره کننده عراق در آمریکا برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1089

به "آمریکا تا شکست نهایی داعش در عراق می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تا شکست نهایی داعش در عراق می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید