آموزش و پرورش حداقل 16 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، عضو هیچ حزب و گروه سیاسی نیستم

به گزارش مجله بیزبینگ، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: عضو هیچ حزب و گروه سیاسی نیستم و از ابتدای پیروزی انقلاب در همه دولت ها حضور داشتم.

آموزش و پرورش حداقل 16 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، عضو هیچ حزب و گروه سیاسی نیستم

به گزارش، محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در حاشیه صحن علنی نویت عصر امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه رأی اعتماد فردا و همچنین جلساتی که در این مدت با نمایندگان مجلس برگزار نموده، گفت: وزارت آموزش و پروش یکی از مهم ترین وزارت خانه هاست که دایره عمل آن در کل کشور گسترده شده و حدود نیم میلیون نفر معلم، کارمند و 14 میلیون دانش آموز در ارتباط با این وزارتخانه هستند.

او با بیان اینکه دغدغه هایی درباره وزارت آموزش و پرورش وجود دارد، اضافه کرد: اولین اقدام بنده مسائل ضروری و دارای فوریت برای وزارت آموزش و پرورش بوده که یک بخش آن مطالبات است، بنده در شرایطی قرار است که سکاندار وزارت آموزش و پروش شوم که این وزارتخانه حداقل 16 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و باید کوشش گردد این کسری بودجه جبران گردد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توضیح داد: خوشبختانه بخشی از پاداش بازنشستگان از ابتدای شهریور ماه در حال پرداخت است و همچنان ادامه خواهد داشت و بعضی دیگر از مطالبات هم در ارتباط با حق التدریسی ها و کارمندان آموزش و پروش در دستور کارمان واقع شده است. حدود 2 هفته دیگر ماه مهر شروع خواهد شد و گزارشی که به بنده داده شده، حدود 100 هزار نفر نیروی معلم کمبود وجود دارد و خوشبختانه در تماسی که با مسئولان آموزش و پروش تمام استان ها گرفته شده تمهیدات لازم به عمل آمده و نیروی مورد احتیاج همه استان ها پیش بینی شده است.

حاجی میرزایی تاکید نمود: مسئله نیرو و بودجه آموزش و پروش یکی از مسائل مزمن و پیچیده این وزارتخانه است که مستمراً ادامه پیدا نموده و انشاالله در بودجه سال 99 کوشش می کنیم تا بودجه آموزش و پروش با کاستی های کمتری روبرو گردد، اگرچه بودجه سنواتی این وزارتخانه هر ساله صد در صد اختصاص داده می گردد، اما همچنان با کسری بودجه روبرو است.

او اعلام کرد: باید کوشش گردد این کسری بودجه به نحوی جبران گردد و به همین دلیل طراحی هایی داشت که مسائل از ریشه حل گردد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پروش درباره ناشناخته بودن سوابقش در این وزارت خانه هم اظهار کرد: بنده 20 سال در وزارت آموزش و پروش فعالیت نموده ام و با همه فرآیند های آموزشی این وزارتخانه آشنا هستم و باید بگویم سوابق بعدی من مکمل سوابق پیشین من است که در جهت هرچه بهتر شدن این وزارت خانه یاری می نماید.

حاجی میرزایی توضیح داد: یکی از مهم ترین اهداف برای افرادی که می خواهند سکاندار وزارت آموزش و پروش شوند اجرای سند تحول بنیادین است. این سند با همه ویژگی هایی که دارد، برای اجرایی شدنش باید تمهیدات و برنامه داشت لذا باید همه بخش ها یاری نمایند.

او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از ایردات نمایندگان به شما سبقه سیاسی تان است که اعلام شده عضو حزب کارگزاران هستید، گفت: بنده عضو هیچ حزب و گروه سیاسی نیستم و رفتار بنده در طول سال های گذشته بیانگر خط فکری من بوده است که می توان آن را دریافت و من از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در همه دولت ها حضور داشتم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 280

به "آموزش و پرورش حداقل 16 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، عضو هیچ حزب و گروه سیاسی نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش و پرورش حداقل 16 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، عضو هیچ حزب و گروه سیاسی نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید