ادامه دست به دست شدن شهرستان ها در افغانستان

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرگزاری خبرنگاران- در حالی که وزارت دفاع افغانستان می گوید؛ سه شهرستان در شبانه روز اخیر آزاد شده است طالبان هم مدعی سقوط سه شهرستان دیگر است.

ادامه دست به دست شدن شهرستان ها در افغانستان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در حالی که وزارت دفاع افغانستان می گوید؛ سه شهرستان در شبانه روز اخیر آزاد شده است طالبان هم مدعی سقوط سه شهرستان دیگر است.

وزارت دفاع افغانستان گفت: در شبانه روز گذشته شهرستان های سید کرم و احمد آباد را در استان پکتیا از تصرف طالبان خارج کرده است.

وزارت دفاع افغانستان گفت: شهرستان اندخوی در استان فاریاب را هم آزاد کرده است، اما طالبان این ادعا را تایید نمی کند.

نهاد های نظامی و امنیتی افغانستان می گویند: در مجموع هشت شهرستان تا به امروز از تصرف طالبان خارج شده است.

اما همزمان طالبان هم مدعی سقوط چندین شهرستان در شبانه روز گذشته هستند مرکز شهرستان گذرگاه نور در استان بغلان، شهرستان های قرغان و قرمقول در استان فاریاب شهرستان هایی هستند که طالبان می گویند در شبانه روز اخیر در کنترل خود گرفته اند.

وزارت دفاع در خبر جداگانه ای همچنین گفت: در شبانه روز گذشته یکصد و بیست و نه عضو طالبان کشته و 35 نفر از آن ها در منطقه ها مختلف افغانستان زخمی شده اند.

همزمان با تشدید درگیری ها کابل و 11 استان افغانستان وارد سومین روزی شد که برق ندارند. چند روز قبل به دلیل درگیری ها در شهرستان خنجان و انفجار و انهدام خطوط برق وارداتی در سالنگ در هفته های قبل، برق کابل و 11 استان دیگر قطع شده بود.

شرکت دولتی برق افغانستان امروز گفت: نیرو های فنی این شرکت برای ترمیم خطوط برق وارد شهرستان خنجان شدند، اما به دلیل ادامه جنگ در این شهرستان و عملیات نظامی در منطقه اجازه کار به کارمندان این شرکت داده نشد. شرکت برق افغانستان (برشنا) گفت: نیرو های فنی این شرکت منتظر مساعد شدن اوضاع امنیتی در این شهرستان هستند.

درگیری های دولت مرکزی و طالبان در شهرستان ها و ولایات مختلف افغانستان، اوضاع امنیتی در این کشور را بحرانی کرده است.

گزارش های امنیتی حاکی از این است که بسیاری از ولسوالی های افغانستان تحت کنترل طالبان قرار گرفته و ارتش افغانستان هم در تلاش برای بازپس گرفتن این منطقه ها است. بر اساس گزارش رسانه های محلی، درگیری میان طرفین در شهر های میمنه از ولایت فاریاب، تالقان در ولایت تخار، پلخمری در ولایت بغلان و منطقه های واقع در ولایت قندوز تشدید شده است. رئیس شورای استانی تخار هم اعلام کرده است، در روز دوشنبه 31 خرداد ماه، دست کم هشت شهرستان که عبارتند از بنگی، چال، هزارسمچ، ینگی قلعه، دشت قلعه، نمک اب در تخار ودره صوف بالا در ولایت سمنگان و شهرستان چهاربولک در استان بلخ به دست طالبان افتاده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1774

به "ادامه دست به دست شدن شهرستان ها در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه دست به دست شدن شهرستان ها در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید