اظهارنظر جدید وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ تلگرام

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران : محمدجواد آذری جهرمی گفت: امروز تلگرام در ایران فیلتر است و نمی دانم چرا باید هنوز فیلتر باشد.

اظهارنظر جدید وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ تلگرام

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، وزیر ارتباطات چهارشنبه شب با حضور در پنجمین یلدای استارتاپی به سوالات مخاطبان پاسخ داد. او قبلا در توئیتر خود از مردم خواسته بود سوالات شان را بپرسند تا او در قالب یک صندلی داغ پاسخگو باشد.

محمدجواد آذری جهرمی درباره فیلترینگ در فضای مجازی و خصوصا تلگرام گفت: امروز تلگرام که در ایران فیلتر است و من نمی دانم چرا باید هنوز فیلتر باشد، برای مدتی از دسترس خارج شد اما همه شروع کردند به انتقاد از وزیر ارتباطات. اظهارنظر من درباره رفع فیلتر تلگرام از ابتدا شفاف بود و البته هزینه های زیادی برای من داشت. واقعیت این است که حیطه مسئولیت وزیر عمل به قانون است. امروز حضور یک نوجوان در لایو اینستاگرامی و صحبت های نامناسب و دردآور او در فضای مجازی منتشر شده است. همه به وزیر ارتباطات فحش می دهند، اما مگر وزیر ارتباطات مسئول تربیت فرزندان یا فیلتر و رفع فیلتر است؟ وزیر ارتباطات مسئول وصل کردن است. مسائل بخش های دیگر را باید از مسئولان مربوطه مطالبه کنیم. رفع فیلتر تلگرام مربوط به کمیته مشخص مصادیق مجرمانه است. موقع رای اعتماد در مجلس گفتم زمانی برقراری ارتباطات یک تهدید در دیدگاه امنیتی بود و امروز قطع آن تهدید امنیتی است و بحران ایجاد می کند. این تغییر پارادایم است. در این سال ها چند انگاره عوض شده است که باید آن را بپذیریم.

آذری جهرمی در مورد گلایه هایی که درباره کیفیت اینترنت مطرح است، گفت: شهروندان زمانی که در کیفیت اینترنت مشکل لحظه ای دارند یا فیلترشکن شان کار نمی کند، به جهرمی که دم دست شان است، انتقاد می کنند، از نظر من اشکالی هم ندارد. اما شاخص کیفی اینترنت در شبکه را به صورت آنلاین رصد و پایش می کنیم و مشکل عمومی در شبکه وجود ندارد، اما منکر قطعی های مقطعی نیستیم.

وی اضافه نمود: البته بارها اعلام کرده ام که زیرساخت توسعه اینترنت خانگی خوب نیست اما در مقابل زیرساخت موبایل بسیار خوبی داریم اما بار عدم کیفیت شبکه ثابت به به شبکه موبایل سر ریز می شود و به همین دلیل مسائلی را ایجاد می کند. مشکل اصلی کیفیت اینترنت ثابت انحصار مخابرات است که با ارسال لایحه دو فوریتی در مجلس آن را حل خواهیم کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1408

به "اظهارنظر جدید وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ تلگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارنظر جدید وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ تلگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید