تور چین ارزان: اقامتگاه های غیرمجاز برای گردشگران چینی در ایران وجود ندارد!

به گزارش مجله بیزبینگ، به گفته معاون گردشگری کشور، گردشگران چینی فعالیت غیرمجاز در حوزه گردشگری در ایران ندارند.

تور چین ارزان: اقامتگاه های غیرمجاز برای گردشگران چینی در ایران وجود ندارد!

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

معاون توریستی کشور اعلام نمود آن دسته از اتباع چینی که در اقامتگاه های غیرمجاز هموطنانشان ساکن شده بودند، اصلا توریست نیستند و چنین اقامتگاه هایی وجود ندارد که توریستان چینی را پوشش دهد.

مرتضی رحمانی موحد معاون توریستی کشور گفت:

چینی ها در حوزه توریستی و تورهای رسمی، اقامتگاه خاصی ندارند، ما این را آنالیز نموده ایم.

وی بعلاوه اضافه نمود که پیگیری های لازم از سوی کمیسیون ارتقای امنیت توریستان در تهران در تورهای چینی که به ایران وارد می شوند، اجرا شده است و نتیجه این است که همه آنها به هتل می فرایند.

او گفت که اگر درباره فعالیت اقامتگاه ها و رستوران های فاقد مجوز که به وسیله چینی ها اداره می گردد، مصداقی آوردند که تور توریستی با وجود دفاتر مجاز ایرانی، توریست چینی به کشور آورده و در اقامتگاه غیرقانونی اسکان داده، حتما هم با آن تور و هم با اقامتگاهش برخورد می کنیم.

معاون توریستی کشور اضافه نمود که زمانی توریست به ما ارتباط پیدا می نماید که در قالب توری با هماهنگی آژانس ها و هتل ها سامان دهی شده باشد، حالا اگر خارج از این زنجیره، اقامتی صورت گیرد دیگر در حیطه وظایف ما نمی گنجد. نهایتا موضوعشان مثل خانه های اجاره ای و سایت های غیررسمی که مکان های اجاره ای را معرفی می نمایند، است و ما ده ها بار تقاضا داده ایم این سایت ها را از دسترس خارج نمایند.

وی ادامه داد که مسافری که به این اقامتگاه ها می رود توریست نیست، بلکه آنها اتباع چینی هستند که دسته جمعی یا انفرادی به ایران سفر نموده و در این خانه ها زندگی می نمایند. این مورد را اداره اتباع بیگانه و مراجع مرتبط باید پیگیری کند، نه سازمان میراث فرهنگی و توریستی.

رحمانی موحد در انتها تاکید نمود:

این افراد ویزای توریستی دریافت نمی نمایند بلکه با ویزای ورود به ایران می آیند، چون برای گرفتن ویزای توریستی حتما باید میزبان و هتل داشته باشند و ویزای ورود ممکن است با دعوت فامیل یا شرکتی صادر گردد که در این صورت پیگیری آن دیگر در اختیار سازمان ما نیست.

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2019

به "تور چین ارزان: اقامتگاه های غیرمجاز برای گردشگران چینی در ایران وجود ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: اقامتگاه های غیرمجاز برای گردشگران چینی در ایران وجود ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید