البناء: عربستان مایل به مذاکره با ایران بود اما آمریکا اجازه نداد

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران، روزنامه لبنانی البناء به نقل از منابع فرانسوی از تمایل ریاض برای مذاکره با ایران پس از ماجرای تأسیسات نفتی آرامکو پرده برداشت.

البناء: عربستان مایل به مذاکره با ایران بود اما آمریکا اجازه نداد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

بر اساس گزارش البناء، منابع فرانسوی به نقل از مقامات سعودی اعلام کردند که پس از حمله یمنی ها به تأسیسات آرامکو در سپتامبر سال 2019 عربستان سعودی برای مذاکره با ایران ابراز تمایل کرد، زیرا دیگر نمی خواست حملات به آرامکو تکرار و اقتصاد عربستان با آسیب جدی روبرو گردد.

این منابع اعلام کردند: با این حال، ایالات متحده آمریکا مانع از مذاکره ریاض با ایران شد.

طبق اعلام این منابع، آمریکایی ها با دادن وعده وعیدهای مختلف به ریاض مانع از مذاکره آن با ایران شدند.

منابع فرانسوی به نقل از مقامات سعودی اعلام کردند: آمریکایی ها به مقامات ریاض اعلام کردند که پس از شروع تظاهرات در عراق، لبنان و ایران، نظام ایران در شرایط سختی واقع شده است و اساساً نیازی به مذاکره با آن وجود ندارد.

این منابع تأکید کردند: عربستان بر این باور است که امکان مصاحبه میان ریاض و تهران و همچنین توافق آنها بر سر پرونده های مختلف منطقه وجود دارد.

طبق اعلام منابع مذکور، در آن برهه سعودی ها اعلام کردند که برای دست کشیدن از حمایت از سعد الحریری رئیس جریان المستقبل آماده هستند و با حزب الله در لبنان مسئله ای ندارند و در یمن نیز تنها از ایران می خواهند که با انصارالله مذاکره نموده و آن را قانع به مشارکت دادن دیگر گروه ها در اداره یمن، سازد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 787

به "البناء: عربستان مایل به مذاکره با ایران بود اما آمریکا اجازه نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "البناء: عربستان مایل به مذاکره با ایران بود اما آمریکا اجازه نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید