انگلیس از اتباع خود خواست اربیل عراق را ترک نمایند

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران: دولت انگلیس از اتباع خود در شهر اربیل واقع در شمال عراق خواست که به دلیل آنچه پیشروی گروهک داعش در عراق خوانده شد، خاک این منطقه را ترک نمایند.

انگلیس از اتباع خود خواست اربیل عراق را ترک نمایند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت انگلیس از اتباع خود در شهر اربیل واقع در شمال عراق خواست که به دلیل آنچه پیشروی گروهک داعش در عراق خوانده شد، خاک این منطقه را ترک نمایند.

این اقدام دولت انگلیس در پی تحرکات اخیر گروهک تکفیری داعش در عراق و اشغال بعضی دیگر از مناطق این کشور صورت می گیرد.

این در حالی است که جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پیش از این اظهار داشت که جنگنده های ارتش آمریکا حملات هوایی را علیه توپخانه ای که توسط داعش استفاده می شده انجام داده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا که این خبر را در صفحه توئیتر خود منتشر نموده، اظهار داشت که این حمله با هدف دفاع از نیروهای کُرد که در نزدیک اربیل مستقر هستند، صورت گرفته است.

ساعاتی پیش نیز رسانه های کُرد از دیده شدن جنگنده های آمریکایی در حریم هوایی کردستان عراق خبر داده بودند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، شامگاه پنجشنبه اظهار داشت: ما به نیروهای آمریکایی اجازه انجام حملات هوایی را علیه عناصر مسلح گروه تروریستی داعش در عراق صادر کردیم.

پیشتر محمد علی حکیم سفیر عراق در سازمان ملل اعلام نموده بود که مقامات عراقی در حال آنالیز امکان انجام اقدام نظامی مشترک با آمریکا علیه پایگاه های دولت اسلامی در عراق و شام داعش هستند.

همچنین گروهک تروریستی و تکفیری داعش در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمله به مواضع داعش اظهار داشت: اگر اوباما رئیس جمهوری آمریکا تهدید خود را در مورد اقدام نظامی علیه پایگاه های ما در عراق عملی کند، بلافاصله به تلافی این اقدام آمریکا تمام چاه های نفتی عراق و مراکز نفتی را نابود خواهیم کرد.

داعش در این تهدید خود اضافه کرد: در این صورت خود مقامات آمریکایی و اروپایی می دانند، بهای این اقدامشان تا چه اندازه به زیان آنها تمام خواهد شد، چرا که با افزایش بهای جهانی نفت روبه رو خواهند شد.‬

ر

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 465

به "انگلیس از اتباع خود خواست اربیل عراق را ترک نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس از اتباع خود خواست اربیل عراق را ترک نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید