ایلان ماسک چه بلایی سر توئیتر می آورد؟

به گزارش مجله بیزبینگ، ماسک تاکید نموده که توئیتر نمی تواند به یک چشم انداز جهنمی رایگان برای همگان تبدیل گردد. با این وجود، علائم اولیه امیدوار کننده نیستند.

ایلان ماسک چه بلایی سر توئیتر می آورد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از اکونومیست، مارجوری تیلور گرین نظریه پرداز توطئه که یک ترامپیست افراطی در مجلس نمایندگان امریکاست در تاریخ 27 اکتبر از روحیه بالایی برخوردار بود. این نماینده جمهوریخواه کنگره در توئیتی نوشت: آزادی بیان! درست زمانی که ایلان ماسک انتها کنترل توئیتر را در دست گرفت. این نماینده بدان خاطر از آزادی بیان یاد کرد، زیرا جناح راست امریکا این گلایه را مطرح نموده که کنترل توئیتر بر انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی، نقض آزادی آنان است.

این موضوع تاثیر زیادی بر استفاده نمایندگان از توئیتر دارد. کاربران زیادی بیش از افراد راستگرا حساب های کاربری چپگرایان را در توئیتر دنبال می نمایند. با این وجود، زمانی که برای نخستین بار در ماه آوریل پیشنهاد خرید توئیتر از سوی ایلان ماسک مطرح شد نشریه اکونومیست نشان داد که چگونه مرکز ثقل توئیتر در حال تغییر به سمت جناح راست است. داده ها روند واضحی را نشان می دهند.

در چهار روز پس از مدتی که ماسک صاحب توئیتر شد، اعضای جمهوری خواه کنگره مجموعا حدودا 470 هزار دنبال نماینده یا به طور میانگین هر یک 1800 دنبال نماینده به دست آوردند. افزایش تعداد دنبال نمایندگان توئیتر در روز پس از نهایی شدن خرید آن به وسیله ماسک، بیشتر از نصف افزایش تعداد دنبال نمایندگان در ماه آوریل بود.

تیلور گرین در چهار روز پس از توافق توئیتر با ماسک بیش ترین سود را در مقایسه با هر چهره جمهوری خواه کسب کرد: تعداد دنبال نمایندگان صفحه رسمی او در توئیتر 7 درصد افزایش یافت (حساب شخص او در ژانویه مسدود شده بود). لورن بوبرت یکی دیگر از نمایندگان جمهوری خواه که با کیوانان جریان راستگرای معتقد به نظریه توطئه در ارتباط است، با افزایش 5 درصدی دنبال نمایندگان روبرو شد.

برعکس برای نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان و سنا تصاحب توئیتر به وسیله ماسک خبر بدی بود. نمایندگان دموکرات در سنا و مجلس نمایندگان در فاصله 27 تا 30 اکتبر 420 هزار نفر از دنبال نمایندگان خود را از دست دادند که به طور میانگین 1400 دنبال نماینده از دست رفته برای هر یک از آنان بود. بیش ترین آسیب تصاحب توئیتر به وسیله ماسک متوجه بزرگترین چهره ها در جناح چپ بود. کامالا هریس معاون رئیس جمهور، الیزابت وارن سناتور ارشد دموکرات و برنی سندرز سناتور چپگرا همگی بیش از 35 هزار دنبال نماینده شان در توئیتر را از زمان تصاحب آن پلتفرم به وسیله ماسک از دست داده اند (اگرچه این تعداد کم تر از 1 درصد از دنبال نمایندگان آنان را تشکیل می دهد).

این تغییرات احتمالا نتیجه پیوستن کاربران راستگرا به توئیتر و خروج کاربران چپگرا از آن پلتفرم بوده است. در ماه آوریل توئیتر گفت که تغییرات ناگهانی، ناشی از ایجاد و غیر فعال شدن حساب های کاربری در آن پلتفرم بوده است.

البته تعداد دنبال نمایندگان حساب های دموکرات ها هم چنان از تعداد دنبال نمایندگان حساب های جمهوری خواستار بیش تر است. بنابراین، اگر اتفاقی در حال روی دادن باشد متعادل شدن دنبال نمایندگان حساب های جمهوری خواستار و دموکرات ها در توئیتر است. با این وجود، موج پیوستن بیش تر کاربران جمهوری خواه به توئیتر می تواند تاثیرگذار باشد. ارزیابی بلومبرگ نشان داد که بیان یک توهین نژادی نامشخص در توئیتر پس از خریده شده آن پلتفرم به وسیله ماسک، 1400 درصد افزایش یافته و این واژه هر پنج دقیقه 170 بار توئیت شده است. ماسک تاکید نموده که توئیتر نمی تواند به یک چشم انداز جهنمی رایگان برای همگان تبدیل گردد. با این وجود، علائم اولیه امیدوار نماینده نیستند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2185

به "ایلان ماسک چه بلایی سر توئیتر می آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک چه بلایی سر توئیتر می آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید