ایلان ماسک کالیفرنیا را تهدید کرد

به گزارش مجله بیزبینگ، ایلان ماسک به دنبال بازگشایی کارخانه تسلا در فریمانت کالیفرنیا بود، اما مقامات محلی در شهرستان آلامدا مانع از انجام چنین کاری شدند. حالا مدیرعامل تسلا تهدید نموده که در صورت عدم کاهش محدودیت ها، مقر این شرکت را به نوادا یا تگزاس منتقل می نماید.

ایلان ماسک کالیفرنیا را تهدید کرد

در حالی که تسلا نسبت به عدم امکان بازگشایی کارخانه خود در فریمانت واکنشی نشان نداده، ایلان ماسک که به حضور در توییتر و توییت های جنجالی خود شهرت دارد، در این شبکه اجتماعی نوشت:

صادقانه بگویم، این آخرین بار است. تسلا مقر خود و برنامه های آینده اش را فورا به تگزاس یا نوادا منتقل می نماید. اگر حتی به فراوری خود در فریمانت ادامه دهیم، این موضوع به نحوه برخورد با تسلا در آینده بستگی خواهد داشت. تسلا آخرین خودروسازی است که در کالیفرنیا حضور دارد.

ماسک به دنبال بازگشت شماری از کارکنان خود به کارخانه در روز آدینه بود، اما بخش بهداشت و سلامت شهرستان آلامدا روز آدینه گفت که چنین اقدامی، مخالف قوانین است. فرماندار کالیفرنیا، گوین نیوسام روز پنجشنبه دستورالعمل جدیدی برای فراوریکنندگان درنظر گرفت، اما قوانین قرنطینه شهرستان آلامدا تا تاریخ 11 خرداد پابرجا خواهد بود. تگزاس از 29 اردیبهشت امکان فراوری توسط شرکت ها را فراهم می نماید و از روز شنبه بسیاری از کسب و کارها در نوادا فعالیت خود را شروع نموده اند.

تسلا عصر شنبه در دادگاه فدرال در بخش شمالی کالیفرنیا از شهرستان آلامدا شکایت کرد و خواهان حکمی دائمی شد که مانع از اجبار برای قرنطینه و عدم امکان فراوری می گردد. تسلا در شکایت خود به این موضوع اشاره نموده که شهرستان آلامدا برخلاف قوانین فدرال و کالیفرنیا عمل نموده و همچنین از دستور فرماندار ایالت سرپیچی نموده است.

تسلا علاوه بر آلامدا، در نوادا نیز کارخانه دارد. کارخانه گیگافکتوری 1 وظیفه فراوری باتری های این شرکت را برعهده دارد. ماسک در ماه فوریه از فالورهای خود در توییتر درباره وجود کارخانه گیگافکتوری در تگزاس نظرسنجی کرد که نظر 80 درصد آن ها مثبت بود.

مدیرعامل تسلا به این موضوع اشاره نموده که به علت آشنایی این شرکت با نحوه برخورد با ویروس کرونا در کارخانه خود در شانگهای چین، باید قادر به بازگشایی کارخانه در کالیفرنیا باشد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1023

به "ایلان ماسک کالیفرنیا را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک کالیفرنیا را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید