بازگشایی مدارس افغانستان پس از پنج ماه

به گزارش مجله بیزبینگ، منابع خبری گزارش دادند: براساس دستورالعمل اعلام شده توسط وزارت آموزش و پرورش و بهداشت افغانستان، امروز (شنبه) اول شهریور ،مدارس سراسر این کشور پس از پنج ماه تعطیلی به دلیل گسترش ویروس کرونا بازگشایی شد.

بازگشایی مدارس افغانستان پس از پنج ماه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

براساس دستور وزارت آموزش و پرورش افغانستان امروز تمام مدارس خصوصی این کشور در کلاس های اول تا دوازدهم و مدارس دولتی کلاس های 11 و 12 بازگشایی شدند و درپی آن دانش آموزان پس از پنج ماه تعطیلی به مدارس بازگشتند. علاوه براین آموزش های مرتبط با دوره آمادگی و زبان های خارجی نیز در کابل بازگشایی شد.

جاده ها و کوچه های کابل پایتخت پس از پنج ماه خانه نشینی بچه ها و نوجوانان امروز پر تردد شد و حال و هوای دیگری پیدا کرد.

وزارت آموزش و پرورش افغانستان دراین زمینه گزارش داد: مدارس بخش خصوصی از تجهیزات و امکانات بیشتری برخورد بوده و به همین دلیل اجازه یافتند با تدابیر بهداشتی در همه سطوح بازگشایی شوند.

در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است: اگر بازگشایی مدارس باعث گسترش دوباره ویروس کرونا نگردد،مدارس دولتی نیز به صورت دریجی از کلاس اول تا دهم بازگشایی خواهد شد.

این وزارتخانه تاکید نمود: اگر گزارشی مبنی بر این موضوع دریافت گردد که دانش آموزی در مدارس به ویروس کرونا مبتلا شده است، حتی اگر یک نفر هم باشد امکان دارد در تصمیم برای ادامه تحصیل دانش آموزان در مدارس تجدید نظر گردد.

طبق این گزارش ، دانشگاه های افغانستان اعم از خصوصی و دولتی نیز در آخر مردادماه گذشته بازگشایی شده و اکنون فرایند آموزش در دانشگاه ها به شرایط عادی برگشته است، اما تا به امروز گزارشی از افزایش ویروس کرونا ناشی از این اقدام دریافت نشده است.

طبق گزارش امروز(شنبه) وزارت بهداشت افغانستان در 24 ساعت گذشته 59 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در سراسر این کشور ثبت شد اما برای نخستین بار تلفانی در این مدت گزارش نشده است.

اگرچه آمار رسمی وزارت بهداشت افغانستان حاکی است شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 37 هزارو 950 نفر رسیده اما نتایج یک تحقیق این وزارتخانه نشان می دهد که بیش از 10 میلیون نفر در افغانستان به ویروس مبتلا هستند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1219

به "بازگشایی مدارس افغانستان پس از پنج ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مدارس افغانستان پس از پنج ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید