بازگشت مجسمه سنگی مرد ساسانی به گرگان

به گزارش مجله بیزبینگ، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از بازگشت مجسمه سنگی مرد ساسانی به گرگان خبر داد.

بازگشت مجسمه سنگی مرد ساسانی به گرگان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، سارا اخوت امروز چهارشنبه 26 تیرماه 98 با اعلام این خبر گفت : مجسمه سنگی مرد ساسانی، پیکره تمام قد انسانی از جنس سنگ آهک یکپارچه است که در اوایل دهه 60 خورشیدی و پس از وقوع سیلی به طور اتفاقی در جنگل النگدره گرگان شناسایی و کشف شد.

او گفت : طی هماهنگی های به عمل آمده بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و مازندران مقرر شد این مجسمه که هم اکنون در موزه بابل نگهداری می شود به مدت یک ماه در موزه باستان شناسی گرگان برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شود.

اخوت یادآور شد: در مورد تاریخ گذاری ساخت اثر و بر اساس مطالعات تطبیقی صورت گرفته بر روی خصوصیات شمایل نگارانه، به نظر می رسد این مجسمه به دوران ساسانی تعلق داشته باشد.

معاون میراث فرهنگی استان گلستان افزود: اگرچه تناسب نداشتن و نوع ترکیب اندام، لباس و برخی ویژگی های دیگر را می توان نشانه پیکره سازی اشکانی دانست، اما شباهت آن با برخی از شاخصه های هنر پیکرتراشی ساسانی همچون نحوه ایستادن و قرارگیری دست ها و تزئینات وابسته، قدمت آن به دوره ساسانی را نزدیک تر می کند.

او گفت: تاریخ رونمایی از مجسمه سنگی مرد ساسانی در این موزه شهرستان گرگان متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 229

به "بازگشت مجسمه سنگی مرد ساسانی به گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت مجسمه سنگی مرد ساسانی به گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید