بایدها و نبایدهای تغذیه ای برای کنکوری ها

به گزارش مجله بیزبینگ، پژوهشگر طب سنتی و متخصص فیزیولوژی توضیحاتی درباره بایدها و نبایدهای تغذیه ای کنکوری ها ارائه داد.

بایدها و نبایدهای تغذیه ای برای کنکوری ها

به گزارش خبرنگاران، دکتر مهدی میرغضنفری، پژوهشگر طب سنتی و متخصص فیزیولوژی در مصاحبه با بهداشت نیوز درباره تغذیه مناسب کنکوری ها اظهارداشت: خوردن داروهای شیمیایی و یا گیاهی مانند کندر یا مویز برای تقویت مغز یا بیشتر بیدار ماندن، بر خلاف تصور عموم برای همه افراد توصیه نمی شود.

وی اضافه کرد: کندر بسیار گرم است و می تواند مزاج مغز را به سمت گرمی بکشاند. کندر فقط برای بعضی افراد که رطوبت مغزی بالایی دارند توصیه می شود.

این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: ترکیبات آمفتامینی، بیداری کشیدن زیاد، خوردن قهوه، کاکائو یا چای زیاد و پررنگ برای بیشتر بیدار ماندن می تواند باعث مختل شدن مزاج مغز و به دنبال آن اضطراب و کاهش کیفیت حافظه در دراز مدت می شود.

میرغضنفری بیان داشت: در صورت مصرف زیاد این مواد علائم گرمی مغز ممکن است بعد از مدتی پدیدار شوند که شامل سرخی سر و صورت و چشم ها، بالا رفتن حرارت در سر، بی خوابی، استرس و اضطراب است.

وی تاکید کرد: توصیه می شود برای تقویت بدن به خصوص در این ایام از انواع مغزیجات خصوصا مغزهایی با مزاج گرم مانند مغز گردو و کباب ها استفاده می کنند که خود مزاج گرم داشته و باعث افزایش بیشتر گرمی در بدن می شود.

این متخصص فیزیولوژی گفت: بهتر است این افراد از غذاهای زود هضم با مزاج سرد استفاده کنند. زیرا حجم خون در بدن محدود است و اگر بدن به مدت طولانی درگیر هضم و جذب غذای سنگین شود، خون کمتری به مغز رسیده و بازده آن را کاهش می دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1708

به "بایدها و نبایدهای تغذیه ای برای کنکوری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای تغذیه ای برای کنکوری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید