بیماران بهبودیافته از کرونا دفترچه راهنما بگیرند

به گزارش مجله بیزبینگ، افراد بهبودیافته از ویروس کرونا باید مجموعه ای از توصیه ها را بدانند و رعایت نمایند.

بیماران بهبودیافته از کرونا دفترچه راهنما بگیرند

به گزارش خبرنگاران، دانشیار بیهوشی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به این که ماهیت فرایند رشد ویروس کووید 19 نامشخص است بر ضرورت پیگیری شرایط عمومی بیماران پس از ترخیص یا مراجعه به مراکز درمانی تاکید نمود.

دکتر فدایی زاده با اشاره به راه اندازی طرح پیگیری شرایط بیماران ترخیص شده از بیمارستان، به ایسنا اظهارکرد: این طرح در بیمارستان مسیح دانشوری در حال اجر است.

وی با بیان این که ممکن است برای بعضی بیماران حتی پس از مرخص شدن از بیمارستان نیز مشکلاتی پیش بیاید، از پیگیری شرایط بیماران با روش های مختلف توسط بیمارستان مسیح دانشوری اطلاع داد.

فدایی با اشاره به روش های مراقبت از بیماران مبتلا به ویروس کرونا پس از ترخیص از بیمارستان، ادامه داد: طبق اطلاعاتی که بیماران طی تماس ها و پیگیری هایی که انجام می گردد به کارشناسان می دهند، تصمیم گیری های بعدی برای ارجاع مبتلایان و ادامه فرایند درمان اتخاذ می گردد. ارسال پیامک به بیماران مرخص شده و طراحی اپلیکیشن های رایگان توسط این مرکز انجام شده و توسط این راه های ارتباطی شرایط بیماران به لحاظ تشدید علائمی مانند تب، تنگی نفس و سرفه آنالیز می گردد و طبق پاسخ هایی که بیماران می دهند پیگیری های بعدی نیز انجام می گردد.

رییس مرکز تحقیقات از راه دور بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، اضافه کرد: به طور کلی هر فردی که با علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان مسیح دانشوری مراجعه می نماید و یا بستری می گردد توسط راه های ارتباطی مختلف با این مرکز در ارتباط خواهد بود.

بهر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، پیشتر نیز بیمارستان مسیح دانشوری اقدام به تدوین دفترچه ای به نام راهنمای بیماران کرونا پس از ترخیص کرد که در این دفترچه به نکات کلی بهداشتی، توصیه هایی برای شستن لباس ها، توصیه های لازم جهت شستشوی میوه و سبزی، نکاتی پیرامون استفاده از ماسک و دستکش، نحوه صحیح شستن دست ها و نکات مرتبط با داروهای تجویز شده اشاره شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 928

به "بیماران بهبودیافته از کرونا دفترچه راهنما بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران بهبودیافته از کرونا دفترچه راهنما بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید