تداوم مناقشات بروکسل- لندن بر سر نامزد انگلیسی برای کمیسیون جدید اروپایی

به گزارش مجله بیزبینگ، دولت انگلیس با وجود تهدیدهای بروکسل مبنی بر شکایت از این کشور در دادگاه اروپایی همچنان از معرفی نامزدی برای کمیسیون جدید اروپایی طفره می رود.

تداوم مناقشات بروکسل- لندن بر سر نامزد انگلیسی برای کمیسیون جدید اروپایی

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، انگلیس که این روزها درگیر مبارزات انتخاباتی است در مناقشات درباره معرفی یک نامزد برای کمیسیون جدید اروپایی به نامه هشدار آمیز اخیر کمیسیون اروپایی همچنان هیچ واکنشی نشان نداده است.

یک سخنگوی کمیسیون اروپایی اعلام نموده است که در این تشکل تا به حال هیچ پاسخی از طرف لندن دریافت نشده است. وی تاکید نمود که کمیسیون اروپایی حالا شرایط را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس درباره گام های بعدی تصمیم گیری می نماید.

اتحادیه اروپا به دلیل اجتناب انگلیس از معرفی نامزدی برای کمیسین جدید اروپایی هفته گذشته یک پرونده نقض قوانین اروپایی علیه انگلیس را در دستور کار قرار داده و در نامه ای از انگلیس خواست تا هر چه سریعتر به این درخواست بروکسل واکنش نشان دهد. در این نامه کمیسیون اروپایی تهدید نموده بود که اگر انگلیس در این مناقشات کوتاه نیاید پرونده شکایت از این کشور را به دادگاه عالی اروپایی می کشاند.

دولت انگلیس اعلام نموده است که به دلیل انتخابات زودتر از موعد که قرار است در 12 دسامبر (21 آذرماه) در این کشور برگزار گردد فعلا نمی تواند نامزدی را برای کمیسیون جدید اروپایی معرفی کند.

اگر انگلیس تا اول ماه دسامبر نامزدی برای این منظور معرفی نکند کمیسیون جدید اروپایی به رهبری اورزولا فون در لاین مجبور می گردد کار خود را در اول دسامبر بدون نماینده ای از انگلیس شروع کند. مجلس اروپایی قرار است در چهارشنبه آینده درباره کمیسیون جدید اروپایی و نامزدهای اعلام شده از طرف اعضاء رای گیری کند.

دولت انگلیس چندی پیش به صورت کتبی خاطرنشان کرد که قبل از انتخابات مجلسی در این کشور که در 12 دسامبر (21 آذرماه) برگزار می گردد هیچ کمیسر جدیدی را نمی تواند پیشنهاد دهد. بر اساس اطلاعات کنوانسیون های انگلیس دلیل این تصمیم لندن این است که در آستانه انتخابات مجلسی در این کشور چنین اقدامی برای دولت محدود کننده است.

بر اساس قوانین اروپایی هر کشور عضو این اتحادیه باید نماینده ای را به کمیسیون بفرستد. کمیسیون جدید اروپایی تحت ریاست جدید اورزولا فون در لاین باید از اوایل دسامبر کار خود را شروع کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که در آستانه انتخابات مجلسی مجدد در کشورش قرار داد می خواهد از این مسئله اجتناب کند که با معرفی یک کمیسر تردیدهایی را درباره عزم و اراده اش برای خروج از این اتحادیه ایجاد کند. انگلیس با توجه به اینکه قرار بود در تاریخ 31 اکتبر از این اتحادیه خارج گردد از معرفی نامزد برای کمیسیون جدید اروپایی عمدا اجتناب کرد. اما از آنجایی که تاریخ برگزیت تا خاتمه ژانویه به تعویق افتاده است و کمیسیون اروپایی در اوایل دسامبر شروع به کار خواهد نمود انگلیس باید نامزدی را به این تشکل معرفی کند.

هشدار رئیس شورای اروپا نسبت به صندلی بین المللی انگلیس پس از برگزیت

ابتدا قرار بود کمیسیون جدید اروپایی در اوایل ماه نوامبر شروع به کار کند که البته این تاریخ به مدت یک ماه به تعویق افتاد چرا که 3 نامزد فرانسه، رومانی و مجارستان برای کمیسیون اروپایی در مجلس اروپا رای نیاورد. حالا همچنین یک نامزد از طرف انگلیس هم باید مورد تایید مجلس قرار گیرد.

در حال حاضر در اتحادیه اروپا در این باره بحث می گردد که آیا فون در لاین می تواند مسئولیت خود در کمیسیون جدید اروپایی را همچنین در صورت لزوم بدون کمیسر انگلیسی شروع کند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت خود با تعویق تاریخ برگزیت را به مسئله معرفی نامزدی از طرف انگلیس برای کمیسیون جدید اروپایی منوط دانسته بودند. آن ها براین مسئله تاکید داشتند که تعویق تاریخ برگزیت به هیچ عنوان نباید از فعالیت های این اتحادیه و نهادهای آن جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 460

به "تداوم مناقشات بروکسل- لندن بر سر نامزد انگلیسی برای کمیسیون جدید اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم مناقشات بروکسل- لندن بر سر نامزد انگلیسی برای کمیسیون جدید اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید