تقویت ارتباط و تعامل با همسایگان شاقتصادی، فرصتی برای توسعه صادرات و شکوفایی اقتصادی مازندران

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرگزاری خبرنگاران- احمد حسین زادگان، تقویت تعامل و ارتباط مستمر دو سویه با کشور های دریای خزر می تواند موجب عملیاتی شدن هرچه بیشتر برنامه ها و توسعه اقتصادی مازندران گردد .

تقویت ارتباط و تعامل با همسایگان شاقتصادی، فرصتی برای توسعه صادرات و شکوفایی اقتصادی مازندران

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری، احمد حسین زادگان، کننده عالی دولت در استان با عنوان اینکه تشکیل معاونت مالی در وزارت امور خارجه بیانگر تغییر رویکرد مالی در این وزارت خانه می باشد، بیان کرد: تقویت تعامل و ارتباط مستمر دو سویه با کشور های دریای خزر می تواند موجب عملیاتی شدن هرچه بیشتر برنامه ها و توسعه مالی مازندران شود.

او یادآور شد: امروز توفیق داشتیم به عنوان استان مرزی که بخش بزرگی از اقتصاد منطقه را داراست بحث موانع بخش خصوصی در زمینه ارزی و تسهیل گری در این بخش طرح و بررسی کنیم.

حسین زادگان با اشاره به حمایتهای وزارت امور خارجه، تعامل نزدیک میان بخش خصوصی، وزارت امور خارجه و سفارتخانه رایزن های تجاری بیان داشت: بحث منطقه آزاد را به طور جدی پیگیر هستیم و وزارت امور خارجه موافق این بحث است و امیدواریم شورای نگهبان با نگرش مثبت تصویب و تایید کنند.

وی افزود: پس از تعرفه ترجیحی اوراسیا اقدامات خوبی صورت گرفت و صادرات 22 درصد رشد داشت و تقویت نیروی انسانی در مجموعه سفارتخانه ها از انتظارات بخش خصوصی بود.

استاندار، گفت: به دنبال کنسولگری کشورهای همسایه با اولویت دوکشور قزاقستان و روسیه هستیم که دراین جلسه بحث و بررسی شد و درخواست نشست تخصصی با حضور سفرای CIS در ایران و سفرای ایران در آن کشورها مطرح شد.

حسین زادگان، گفت: در بحث کشتیرانی خزر اقداماتی جهت صادرات محصولات کشاورزی با کیفیت و زیرساخت خوب فراهم و پایانه صادراتی استان فعال شد تا برای روابط مالی با کشورها به ویژه کشورهای حوزه CIS داشته باشیم که در این زمینه باید برند مناسب، بسته بندی درست، محصولات با کیفیت و بازاریابی خوبی داشته باشیم.

همچنین در ادامه این نشست معاون دیپلماسی و مالی وزارت امور خارجه با عنوان اینکه صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران بدلیل عدم تحریم و اشتغالزایی فراوان اهمیت ویژه ای دارد و یک مزیت محسوب می شود، شرح داد: با استفاده از سیاست های ارزی و تامین منابع مالی از طریق بانک ها و اتخاذ انعطاف پذیری می بایست ظرفیت های صادرات مازندران احصا و عملیاتی شود.

در آغاز این جلسه عبدالله مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گزارشی از فعالیت ها و برنامه های پیش روی بخش خصوصی استان و مسایل و مسائل این بخش در حوزه تولید و صادرات ارایه کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1459

به "تقویت ارتباط و تعامل با همسایگان شاقتصادی، فرصتی برای توسعه صادرات و شکوفایی اقتصادی مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت ارتباط و تعامل با همسایگان شاقتصادی، فرصتی برای توسعه صادرات و شکوفایی اقتصادی مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید