توافق روسیه و ترکیه درباره فعالیت چند ایستگاه کنترل تردد در سوریه

به گزارش مجله بیزبینگ، مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه از توافق روسیه و ترکیه درباره بازگشایی چند ایستگاه کنترل تردد در منطقه کاهش تنش ادلب و در استان حلب سوریه اطلاع داد تا مردم غیرنظامی ساکن این مناطق از محاصره داخلی رها شوند.

توافق روسیه و ترکیه درباره فعالیت چند ایستگاه کنترل تردد در سوریه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دریادار الکساندر کارپوف معاون رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه (که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد) گفت که روسیه و ترکیه در مورد بازگشایی دو ایستگاه کنترل تردد در منطقه کاهش تنش ادلب و یک ایستگاه دیگر در استان حلب سوریه توافق نموده اند.

به گفته وی، صحبت بر سر از سر گیری کار ایستگاه های کنترل تردد در چند منطقه مسکونی در استان ادلب و حلب است تا محاصره داخلی شهروندان سوری در این مناطق شکسته گردد.

این مقام نظامی روس ادامه داد: ما معتقدیم که این اقدام تأثیر مستقیمی بر نشان دادن کوشش و پایبندی دو کشور برای حل و فصل مسائل کنونی در سوریه به جامعه جهانی است و به بهبود شرایط انسانی و کاهش تنش بوجود آمده در این رابطه و همچنین پیوند ددادن ارتباطات گسسته خانوادگی در این مناطق از خاک سوریه یاری خواهد نمود و مردم غیرنظامی از محاصره داخلی رها خواهند شد.

نائب رئیس مرکز آشتی نیروهای متخاصم در سوریه پیش از این گفته بود که روسیه به طرف ترکیه ای پیشنهاد نموده تا از تاریخ 25 مارس (5 فروردین ماه) فعالیت چندین ایستگاه بازرسی برای کنترل تردد در استان ادلب و حلب سوریه، از سر گرفته گردد. به گفته وی، این اقدام در رابطه با وخامت اوضاع انسانی در بعضی مناطقی است که تحت کنترل نیروهای نظامی ترکیه ای در خاک سوریه واقع شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1578

به "توافق روسیه و ترکیه درباره فعالیت چند ایستگاه کنترل تردد در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق روسیه و ترکیه درباره فعالیت چند ایستگاه کنترل تردد در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید