توافق فتح، دولت قانون و جریان حکمت درباره فرد جایگزین الزرفی

به گزارش مجله بیزبینگ، منابع خبری گزارش دادند که جریانهای فتح، دولت قانون و جریان حکمت ملی سه جریان اصلی شیعه درباره فرد جایگزین عدنان الزرفی به توافق رسیده ا ند.

توافق فتح، دولت قانون و جریان حکمت درباره فرد جایگزین الزرفی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه الجزیره قطر به نقل از منابعی گزارش داد که در جلسه ای که بین رهبران ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی، ائتلاف الفتح به رهبری هادی عامری و جریان حکمت به رهبری سید عمار حکیم صورت گرفته، در خصوص اینکه فرد دیگری جایگزین عدنان الزرفی گردد، توافق شده است.

الجزیره به نام فردی که قرار است جایگزین الزرفی گردد اشاره ای نکرد اما رسانه های عراق گزارش دادند که شرکت کنندگان در این جلسه نامی از گزینه مورد نظر نبرده اند.

پیش از این شبکه خبری المیادین گزارش داده بود که گروه های شیعی به دنبال آنالیز امکان توافق بر سر معرفی مصطفی الکاظمی برای نخست وزیری به جای عدنان الزرفی هستند.

مصطفی الکاظمی از ژوئن 2016 میلادی سمت ریاست دستگاه اطلاعات عراق را به عهده دارد.

این در حالی است که عدنان الزرفی نخست وزیر مأمور تشکیل دولت عراق روز یکشنبه از مجلس خواست تا زمان برگزاری جلسه ای را برای رأی گیری درباره برنامه دولت و ساختار کابینه اش مشخص کند.

عدنان الزرفی نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق روز شنبه شانزدهم فروردین برنامه دولت خود را به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

کارشناسان سیاسی با توجه به مخالفت گسترده فراکسیون های شیعه که اکثریت را در مجلس عراق تشکیل می دهد٬ این که الزرفی بتواند رأی اعتماد مجلس را کسب کند به دیده شک و تردید می نگرند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 938

به "توافق فتح، دولت قانون و جریان حکمت درباره فرد جایگزین الزرفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق فتح، دولت قانون و جریان حکمت درباره فرد جایگزین الزرفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید