توصیه هایی جنجالی درباره روابط دختر و پسر

به گزارش مجله بیزبینگ، روزنامه خراسان - نگار مظلوم حسینی: چند روزی است که صحبت های یک خانم به عنوان روان شناس در فضای مجازی پخش شده و متاسفانه نه اولین نماینده از این نوع روان شناسی زرد و نه آخرین آن ها خواهد بود. این خانم در بخش هایی از این ویدئو می گوید: اولین باری که طرف مقابل دیرآمد سر قرار، بایستید و دلایلش را بشنوید و سپس سوار ماشین شوید و برگردید، چون اگر این دفعه که دیر آمد، بمانید تبدیل به قاعده می گردد و دفعه بعد به جای نیم ساعت دیر آمدن، یک ساعت دیر خواهد آمد...

توصیه هایی جنجالی درباره روابط دختر و پسر

اگر مردی در رستوران گفت که آقای گارسون، امروز خانمم غذا را حساب می نماید، شما هم خودتان را بزنید به متعجب شدن و بگویید شوکه شدم و .... مطمئن باشید اگر در اوایل زندگی مشترک، کاری را برای همسرتان انجام بدهید، آن سیکل دیگر جمع نخواهد شد... واقعیت این است که به وقت نوشتن این یادداشت نمی دانستم از کجا آغاز کنم و به چه جنبه ای از این مسئله بپردازم.

از لزوم نظارت بیشتر سازمان نظام روان شناسی بگویم تا هر فردی به خود اجازه ندهد با عنوان روان شناس عقاید و سبک زندگی غلط خود را به جای علم روان شناسی عرضه کند یا از چرایی اقبال عمومی به چنین سخنان سخیفی و آسیب شناسی آن بنویسم؟! به هر حال در این مجال کوتاه، ناگزیر به محتوای سخنان گفته شده می پردازم تا ذهن مخاطبان را نسبت به این حرف ها، شفاف تر کنم.

به جای ترک محل، دنبال راهکار باشید

در ابتدای صحبت های این خانم گفته می شود که اگر همسر یا نامزد شما در روز های ابتدایی آشنایی دیر به قرار رسید، چنین کنید و چنان کنید! در مشاوره های ازدواج به زوجین توصیه می شود خوش قولی و سر وقت رسیدن طرف مقابل را در نظر داشته باشند، ولی نکته ای که این جا وجود دارد، این است که در صورت تکرار این مسئله و بروز آن در موقعیت های مختلف می توان آن را به صورت یک مشکل نگاه کرد. راهکار مناسب برای این مشکل نه ترک محل در همان لحظه بلکه بازگویی این مسئله در یک موقعیت مناسب است. برای مثال بگویید: من از دیر رسیدن تو ناراحت می شوم، چون فکر می کنم به من و وقتم اهمیت نمی دهی.

هیچ وقت در زندگی مشترک، خود را به نشنیدن نزنید

درباره این مسئله که اگر مردی از خانمش بخواهد با خودروی خانم جایی بروند و توصیه به این که خود را به نشنیدن بزنید، اولا هیچ وقت در زمان درخواست های همسر، خود را به نشنیدن نزنید. ضمناً، چرا خودرو آوردن باید توهین به خانم محسوب شود؟ در چنین مواقعی، خوب است که چند لحظه با خود تامل و به این نکته توجه کنید که دقیقا از چه ناراحت شدید؟ آیا به شما حس سوء استفاده دست داد؟ فکر کردن به این پرسش ها و مطرح کردن آن ها با یک روان شناس خوب، می تواند به حل مشکل شما و بهبود رابطه تان یاری کند و قطعا رفتار های نمایشی توصیه شده توسط این به اصطلاح روان شناس یاریی به بهبود رابطه شما نخواهد کرد.

ضرورت توافق درباره مسائل اقتصادی به جای شوکه شدن

اما در نهایت در باره حساب کردن در رستوران یا هر قرار اقتصادی دیگری خوب است که با همسرتان درزمینه خواسته و انتظارات خود در مسائل اقتصادی صحبت کنید. درباره مسائل اقتصادی هیچ درست و غلطی وجود ندارد و همه چیز به توافق قبلی طرفین برمی شود. زوج های بی شماری هستند که شیوه شراکتی را در خرج کردن می پسندند و زوج های زیادی هم هستند که انتظار خرج کردن پول صرفا توسط شوهر را دارند.

پس تنها نکته مهم این است که شما و همسرتان در این باره توافق نموده باشید. در نهایت امیدوارم همه ما متوجه این مسئله باشیم که عشق، احترام و اعتماد جاده دو طرفه است و این نگاه است که یک زندگی مشترک لذت بخش را می سازد نه مدام در فکر پیروز بودن در جنگی که وجود ندارد!

منبع: برترین ها
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1148

به "توصیه هایی جنجالی درباره روابط دختر و پسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی جنجالی درباره روابط دختر و پسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید