خبرنگاران آلمان خواهان آتش بس سراسری در سوریه شد

به گزارش مجله بیزبینگ، نیویورک- خبرنگاران- نماینده دائم آلمان در شورای امنیت، تنها راه چاره بحران سوریه را سیاسی دانست و خواهان آتش بس فوری، سراسری و کامل در این کشور شد.

خبرنگاران آلمان خواهان آتش بس سراسری در سوریه شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

کریستف هوسگن روز دوشنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع سوریه برگزار گردید، افزود: آلمان از فراخوان گیر پدرسن نماینده ویژه این سازمان برای آتش بس فوری، کامل و سراسری در سوریه حمایت تام دارد.

وی ادامه داد: ما او را تشویق می کنیم که به شورای امنیت اطلاع دهد که دقیقا کدام طرف مانع از رسیدن به توافق آتش بس هستند.

نماینده دائم آلمان در سازمان ملل متحد افزود: صلح پایدار در سوریه فقط به وسیله سیاسی تحت نظارت سازمان ملل در راستای قطعنامه 2254 دست یافتنی است.

هوسگن مدعی شد رژیم سوریه باید اخلال در این فرایند را متوقف سازد و به طور جدی تعامل خود را با کمیته تدوین قانون اساسی از سر گیرد.

وی افزود: آلمان از روسیه می خواهد تا از نفوذ خود بر دمشق در این رابطه استفاده کند. رژیم سوریه باید زندانیان در بند را آزاد کند و به نهادهای بشرمحبت آمیز اجازه دهد بدون هیچ شرط، مانع و فوری به تمام این اماکن تحت کنترل آن دسترسی داشته باشند.

نماینده دائم آلمان در سازمان ملل متحد ادامه داد: رژیم سوریه همچنین باید سرنوشت ده ها هزار مفقودی را به خانواده ها و دوستدارانشان اطلاع دهد.

هوسگن با استقبال از گزارشی که مدعی شده است دولت سوریه به اماکن پزشکی و مدارس در شمال غرب این کشور حمله نموده است، گفت: این گزارش به وضوح مسئولیت رژیم سوریه و روسیه را نشان می دهد.

وی افزود: این گزارش برای جمع باید دنبال گردد و بی مجازات ماندن نقض حقوق بین الملل و حقوق بین المللی بشرمحبت آمیز نمی تواند یک گزینه باشد.

نماینده دائم آلمان در سازمان ملل متحد، اظهارات دولت سوریه و حامیان آن در تاثیر تحریم بر یاری های انسانی را ادعایی نادرست دانست و افزود: تحریم های اتحادیه اروپا، دولت و نه مردم سوریه را هدف گرفته اند.

هوسگن مدعی شد: آنها بر ارسال یاری های انسان محبت آمیز تاثیری نمی گذارند همچنان که یاری های انسان محبت آمیز اعم از تجهیزات پزشکی و تجهیزات پزشکی برای پاسخ دادن به کووید-19 مقررات خاصی دارند.

وی با نادیده انگاشتن مسئولیت کشورهای تحریم نماینده در ایجاد شرایط فاجعه بار برای مردم سوریه، گفت: مسئولیت نخستین در فاجعه انسانی سوریه متوجه رژیم این کشور است که با دستگیری پزشکان و پرستاران، تاسیسات درمانی را نابود کرد.

نماینده آلمان بار دیگر دولت سوریه را عامل جنگ داخلی قلمداد کرد که دیگرانی که برای یاری به مردم آن کشور اقدام می نمایند را مورد سرزنش قرار می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1005

به "خبرنگاران آلمان خواهان آتش بس سراسری در سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آلمان خواهان آتش بس سراسری در سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید