خبرنگاران انفجار بمب در اداره دولتی تایلند 25 زخمی برجای گذاشت

به گزارش مجله بیزبینگ، تهران-خبرنگاران- در اثر انفجار یک خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی یک اداره دولتی در جنوب تایلند که میزبان جلسه ای رسمی درباره کرونا بود، دستکم 25 نفر مجروح شدند.

خبرنگاران انفجار بمب در اداره دولتی تایلند 25 زخمی برجای گذاشت

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

به گزارش تارنمای شبکه خبری اس بی اس استرالیا از بانکوک، سخنگوی ارتش محلی تایلند روز سه شنبه بیان کرد که انفجار یک خودروی بمب گذاری شده و نیز استفاده از یک نارنجک جداگانه در حمله به این مرکز دولتی در شهر یالا موجب شد که 25 نفر از ساکنان این ساختمان مجروح شوند.

وی با اعلام اینکه حال بعضی از مجروحان به شدت وخیم است گفت: در زمان حمله ساختمان این اداره شلوغ بود زیرا بسیاری از مقامات محلی برای حضور در جلسه ای درباره کرونا دعوت شده بودند.

اگرچه تا به امروز هنوز هیچ فرد یا گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما سه استان جنوبی تایلند از سال 2004 صحنه شورش جدایی طلبان بوده است.

برآوردها حاکی است که تا به امروز حدود 7 هزار نفر در جریان این خشونت ها جان خود را از دست داده باشند که اکثریت آن ها غیرنظامی بوده اند.

گروه های پیکارجوی جنوب تایلند اعلام نموده اند که برای داشتن کشوری مستقل دراین منطقه فعالیت می نمایند. مالزی و تایلند در سال های گذشته در تفاهم نامه های مرزی مشترک همیشه علیه شورشیان اقدامات امنیتی مختلف را به موقع اجرا گذاشته اند.

پرایوت چان اوچا نخست وزیر این کشور پیشتر گفته بود که دولتش به وسیله وساطت مالزی - همسایه تایلند در جنوب - برای مذاکره با پیکارجویان پیشرفت های زیادی نموده است.

با این حال یکی از سخنگوی گروه پیکارجویان گفته است که پیشرفت ها کند بوده و دولت تایلند مقصر آن است.

https://www.sbs.com.au/news/thailand-government-office-bombed-during-official-meeting-about-spread-of-covid-19

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 816

به "خبرنگاران انفجار بمب در اداره دولتی تایلند 25 زخمی برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انفجار بمب در اداره دولتی تایلند 25 زخمی برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید