خبرنگاران تداوم سفرهای بی نتیجه خلیلزاد به منطقه برای بازگرداندن صلح به افغانستان

به گزارش مجله بیزبینگ، تهران- خبرنگاران- وزارت امور خارجه آمریکا بامداد دوشنبه در حالی شروع مجدد سفرهای منطقه ای زلمی خلیلزاد سفیر سابق واشنگتن در افغانستان به کشورهای پاکستان، ازبکستان و قطر را خاطرنشان کرد که بر همگان آشکار است تا زمانیکه نیروهای آمریکا در افغانستان حضور داشته باشند، صلح به این کشور بازنخواهد گشت.

خبرنگاران تداوم سفرهای بی نتیجه خلیلزاد به منطقه برای بازگرداندن صلح به افغانستان

به گزارش وب سایت رسمی وزارت امور خارجه آمریکا، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان روز یکشنبه سفر منطقه ای خود به دوحه، اسلام آباد و تاشکند را شروع کرد.

در این سفر منطقه ای خلیلزاد خواهان حمایت از همه افغان ها برای اجرای تعهدات خود به ویژه کاهش خشونت و آزادی به موقع زندانیان پیش از شروع مذاکرات میان افغان ها خواهد شد.

در این سفر آدام بولر رئیس اقتصادی امریکا برای توسعه بین المللی خلیلزاد را همراهی می نماید.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، هیئت اعزامی به رهبری خلیلزاد فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت در بخش های مختلفی را برای پیشبرد بهبود اقتصاد افغانستان و حمایت از صلح و ثبات پایدار در منطقه مورد آنالیز قرار می دهد.

گفته می گردد به علت محدودیت تردد مقامات در دوران شیوع کرونا، خلیلزاد در این سفر با مقامات افغانستان به وسیله ویدئو کنفرانس در تماس خواهد بود.

خلیلزاد در حالی روز یکشنبه مجددا سفر منطقه ای به امید بازگشت صلح به افغانستان را شروع کرد که پیش از این نیز وی بارها به بهانه موضوع صلح به کشورهای منطقه سفر نموده و تنها نتیجه دور باطل سفرهای وی ادامه و تشدید خشونت و کشتار غیرنظامیان در افغانستان است.

نماینده ویژه به اصطلاح امور صلح افغانستان در دولت ترامپ باید بداند که تنها یک راهکار برای بازگشت صلح به افغانستان وجود دارد و آن خاتمه دادن به اشغال 19 ساله حضور نیروهای آمریکا در این کشور است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1124

به "خبرنگاران تداوم سفرهای بی نتیجه خلیلزاد به منطقه برای بازگرداندن صلح به افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تداوم سفرهای بی نتیجه خلیلزاد به منطقه برای بازگرداندن صلح به افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید