خبرنگاران تهیه بسته های حمایتی برای تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی

به گزارش مجله بیزبینگ، تهران - خبرنگاران - رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به نوسانات قیمتی ماشین آلات کشاورزی، گفت: در این زمینه از بخش صنعت خواستیم با تهیه بسته های حمایتی و تشویقی لازم برای تولیدکنندگان ماشین آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی، ثبات لازم را در این بخش ایجاد کند.

خبرنگاران تهیه بسته های حمایتی برای تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش روز سه شنبه وزارت جهادکشاورزی، کامبیز عباسی درباره جزئیات نشست مشترک وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: در این نشست به بحت و گفتگو درباره مسائل صنعت کشاورزی پرداخته و به مباحث حوزه مکانیزاسیون توجه ویژه ای شد.

وی با اشاره به مسائل و مسائل ساخت، فراوری و عرضه ماشین آلات کشاورزی، اظهارداشت: صنعتگران حوزه کشاورزی با مسائلی همچون کمبود مواد آلیاژی و فولادی و کمبود لاستیک در حوزه ماشین های کشاورزی روبرو هستند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی توضیح داد: با توجه به اینکه تقاضای ماشین آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی نسبت به عرضه آنها پیشی گرفته، وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفت تا مشوق های حمایتی ویژه ای را از فراوری ماشین آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی داشته باشد تا این بخش بتواند به نیازهای بخش کشاورزی در کوتاه ترین زمان ممکن جوابگو باشد. در واقع در کوشش هستیم به نحوی فراوری افزایش یابد که کشاورزان در نوبت و زمان های طولانی دریافت ماشین آلات کشاورزی به ویژه در حوزه تراکتور و کمباین قرار نگیرند که خوشبختانه وزارت صمت نیز از این فرایند استقبال کرد.

وی ادامه داد: تجهیزات و ادوات کشاورزی، تأمین کننده امنیت غذایی کشور محسوب می شوند. بنابراین با توجه به سرمایه گذاری که در این زمینه صورت می گیرد، با همراهی و همکاری بانک کشاورزی در کوشش هستیم بتوانیم نیازهای این بخش را از حوزه صنعت مطالبه کنیم تا این بخش نیز، مسائل تأمین ماشین آلات کشاورزی را مرتفع کند.

عباسی با اشاره به نوسانات قیمتی ماشین آلات کشاورزی، اضافه نمود: در این زمینه از بخش صنعت خواستیم با تهیه بسته های حمایتی و تشویقی لازم برای فراوریکنندگان ماشین آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی، ثبات لازم را در این بخش ایجاد کند، زیرا کشاورزان عمدتا قیمت محصولاتشان در یک فصل زاعی ثابت است، به ویژه محصولاتی که دارای قیمت تضمینی هستند. بنابراین باید درصدد باشیم که ثبات قیمتی را در نهاده های کشاورزی و همچنین ماشین آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی ایجاد کنیم.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: اکنون حدود 250 عرضه کننده فعال در حوزه ماشین آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی و حدود 300 عرضه کننده لوازم و تجهیزات آبیاری در کشور داریم که مقرر شده بخش صنعت، توجه بیشتری به بخش مکانیزاسیون کشاورزی داشته باشد و مسائل فراوریکنندگان و عرضه کنندگان کشاورزی را مرتفع کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1235

به "خبرنگاران تهیه بسته های حمایتی برای تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تهیه بسته های حمایتی برای تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید