خبرنگاران جهش فراوری جز با میدان داری بخش خصوصی میسر نمی گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، تبریز-خبرنگاران- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: شعار سال جاری مبنی بر جهش فراوری جز با میدان داری و فعالیت شبانه روزی بخش خصوصی میسر نخواهد شد.

خبرنگاران جهش فراوری جز با میدان داری بخش خصوصی میسر نمی گردد

حبیب امین زاده روز یکشنبه در نشست آنالیز ظرفیت و توانمندی لازم در تحقق جهش فراوری با اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز، با اشاره به اینکه بعضی بسترها و الزامات برای تحقق شعار سال 99 لازم و لازم است، اضافه کرد: کارآیی و اثربخشی هر سند در این زمینه منوط به همراهی و همکاری بخش خصوصی است.

وی گفت: اینکه با چه روش هایی می توان تحقق شعار سال را عینیت بخشید، به مجموعه اصول و قواعدی احتیاجمند است که تجارب بخش خصوصی می تواند اجرایی شدن آن را تضمین و شرایط اقتصادی کشور را دگرگون کند.

امین زاده، توسعه بازارهای داخلی و خارجی در کنار جهش در بخش فراوری را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: آمادگی خطوط فراوری، تامین مواد اولیه، منابع اقتصادی مورد احتیاج، قوانین مدون، توسعه صادرات ، پشتیبانی و حمل و نقل از جمله مباحثی است که در تحقق شعار جهش فراوری باید به آنها توجه کرد.

وی خواهان مشخص چند صنعت شاخص آذربایجان شرقی نظیر قطعه سازی، صنایع غذایی در حوزه شیرینی و شکلات و صنایع دستی فرش از سوی اتاق بازرگانی مرکز استان در گام اول برای جهش فراوری شد و گفت: در گام های بعدی نیز باید به دنبال تسهیل امور فراوری در این صنایع بود.

به گزارش خبرنگاران، استفاده از توان فراوری صنایع برای برطرف احتیاج 14 میلیارد دلار بازار داخلی که هم اکنون به واردات اختصاص دارد، توجه ویژه به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی به عنوان منبع تامین کننده مواد اولیه صنایع به ویژه صنایع غذایی، جذب و سرمایه گذاری افراد دارای کارنامه درخشان و مسولیت پذیر در حوزه معدن و صنایع معدنی استان، تدبیر لازم برای اتصال حلقه های زنجیره فراوری در همه صنایع به ویژه صنعت فولاد، صنایع غذایی و بهداشتی و قطعه سازی و نزدیک تر شدن ارتباط صنعت با دانشگاه از جمله انتظارات و پیشنهادات بخش خصوصی به دولت در این نشست بود.

همچنین مدیران و صاحبان صنایع بخش خصوصی تبریز، مد نظر قرار دادن واقعیت های فعلی اقتصاد کشور هنگام تدوین سند جهش فراوری، حمایت دولت از صنایع داخلی در توسعه بازارهای خارجی، تخصیص دقیق و موثر منابع اقتصادی برای ترمیم صنایع و کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا، تقویت اقتصادی اصناف، برخورد جدی با دلالان و ارتقای فناوری و ماشین آلات را خواهان شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 937

به "خبرنگاران جهش فراوری جز با میدان داری بخش خصوصی میسر نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهش فراوری جز با میدان داری بخش خصوصی میسر نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید