خبرنگاران خبرنگاران در مبارزه با فساد نقش مهمی دارند

به گزارش مجله بیزبینگ، ساوه -خبرنگاران- نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: مبارزه با فساد باید با همفکری همه مسئولان، مردم و رسانه ها پیگیری گردد و خبرنگاران در شناسایی گلوگاههای فسادخیز می توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند.

خبرنگاران خبرنگاران در مبارزه با فساد نقش مهمی دارند

به گزارش خبرنگاران، حجت الاسلام محمد سبزی روز چهارشنبه همراه با فرماندار ساوه در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: همانگونه که یک خبرنگار متعهد و خدمت گذار می تواند در پیشبرد، توسعه همه جانبه و تحقق آرمان های مردم بسیار موثر باشد، انتشار اخبار نادرست و نشر اکاذیب نیز سبب بی اعتمادی مردم و شرایط نابسامان در جامعه خواهد شد.

وی اعلام کرد: در زمینه واگذاری زمین به سرمایه گذاران باید شرایط لازم در نظر گرفته شده و قوانین سخت گیرانه در این زمینه اصلاح گردد تا دست مفسدین و زمین خواران از اموال عمومی و بیت المال کوتاه گردد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران در زمینه مبارزه با فساد باید گام های اساسی بردارند و در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی، مسئولان را کمک نمایند.

سبزی ادامه داد: یکی از مواردی که باید از سوی اهالی رسانه مورد کنکاش قرار گیرد مساله افزایش قیمت مرغ به دلیل گرانی نهاده های مورد احتیاج مرغداری ها است زیرا در حالی که چهار میلیون و 250 هزار دلار ارز 42 هزار ریالی بدین منظور تخصیص یافته است اما نه تنها نهاده ها به راحتی در دسترس تولیدنمایندگان قرار نگرفت بلکه قیمت این کالای مهم به صورت بی رویه افزایش یافت و قدرت خرید مردم را کاهش داد.

وی با اشاره به رشد مناطق حاشیه ای و مسائلی که مردم ساکن این مناطق در تامین مسکن دارند، گفت: وظایف شهرداری و شورای شهر ایجاب می نماید که در راستای توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات برای تامین مسکن اقشار محروم و توسعه پایدار شهری اقدام نمایند.

وی گفت: در زمینه مسائل حاشیه شهر این نکته حائز اهمیت است که حمایت نکردن از افراد احتیاجمند به این مساله دامن زد اما اکنون باید خدمات لازم به صورت قانونی آنها ارائه گردد و در کنار آن از ساخت و سازهای غیرمجاز نیز جلوگیری گردد.

سبزی اظهار کرد: بسکمک از قوانین و سیاست ها احتیاجمند اصلاح و بازنگری هستند که این مهم باید با برنامه ریزی مناسب در دستور مسئولان و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی اعلام کرد: تشکیل شورای مسکن در ساوه اقدامی موثر برای پیشبرد اجرای برنامه اقدام ملی مسکن محسوب می گردد و نتیجه همفکری و همراهی مسئولان در این خصوص منجر به شروع سه پروژه در شهر ساوه و در دست ساخت بودن یک هزار و 700 واحد مسکونی شد و ساوه در این خصوص برترین عملکرد را در استان مرکزی داشته است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: پیگیری پروژه تامین آب شرب ساوه از سد کوچری گلپایگان، محاسبه تعرفه برق شهرستان تناسب با شرایط مناطق گرمسیری، تبدیل دانشکده علوم پزشکی ساوه به دانشگاه، برطرف مسائل اسناد زمین های کشاورزی روستائیان، کوشش برای تقویت اینترنت در حوزه روستاهای شهرستان از جمله اختصاص بیش از 20 میلیارد ریال برای 13 روستا از مهمترین اقدامات پیگیری شده توسط نماینده مردم شهرستان بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1394

به "خبرنگاران خبرنگاران در مبارزه با فساد نقش مهمی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خبرنگاران در مبارزه با فساد نقش مهمی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید