خبرنگاران رادیو فرانسه : اختلافات واشنگتن و پکن شدت می گیرد

به گزارش مجله بیزبینگ، تهران- خبرنگاران- رادیو فرانسه گفت : در ادامۀ دعواها و اختلافات میان چین و آمریکا، واشنگتن دستور داد که کنسولگری چین در شهر هیستون تگزاس تعطیل گردد وسخنگوی وزارت خارجۀ چین این عمل آمریکا را غیرقابل توجیه و مغایر با حقوق بین الملل دانسته و تهدید به اقدامات تلافی جویانه نموده است..

خبرنگاران رادیو فرانسه : اختلافات واشنگتن و پکن شدت می گیرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

تارنمای رادیو فرانسه اضافه کرد: کنسولگری هیوستون یکی از مهم ترین نمایندگی های چین در ایالات متحد آمریکا محسوب می گردد. بعید نیست که چین در مقام تلافی، یکی از نمایندگی های آمریکا را ببندد. علاوه بر سفارت مستقر در پکن، آمریکا دارای پنج کنسولگری در چین و یک نمایندگی در هنگ کنگ است.

به دنبال تعطیلی کنسولگری، پکن به طور ضمنی به دانشجویان چینی در آمریکا هشدار داد که خود را برای بدرفتاری مأموران آمریکایی آماده نمایند.

در بیانیۀ وزارت خارجۀ چین آمده است: اخیراً، نیروهای انتظامی آمریکایی در قبال دانشجویان چینی به بازپرسی های خودسرانه، آزار، بازداشت و ضبط اموال شخصی دست زده اند.

در این شرایط، مایک پمپئو وزیر خارجۀ آمریکا کوشش های دیپلماتیک را علیه چین شدت داده است. او که روز گذشته در لندن بود، در دیداری با نمایندگان مجلس بریتانیا صریحاً گفت که مدیرکل سازمان بهداشت جهانی توسط چینی ها خریده شده. او از عملکرد این سازمان در دوران اپیدمی انتقاد کرد و دلایل ناکارآمدی اش را وابستگی سیاسی به چین دانست.

اینک بعد از لندن، پمپئو به کپنهاگ رفته است. به احتمال بسیار زیاد او در تمامی این سفرها، دولت های اروپایی را از داد و ستد با چین برحذر خواهد داشت.

یک روز قبل از اعلام خبر بسته شدن کنسولگری چین (سه شنبه 21 ژوئیه) وزارت دادگستری آمریکا اعلام نمود که دو تبعۀ چین به اسامی لی تسی آئویو 34 ساله و دونگ ژیازی 33 ساله، برای وزارت امنیت ملی چین کار می نمایند، به حملۀ سایبری علیه شرکت های آمریکایی فعال در حوزۀ ساخت واکسن کووید19 متهم شده اند... این دو نفر به احتمال زیاد اکنون در چین ساکن اند.

پکن این اتهامات را دروغ دانست و اعلام نمود که دولت چین همواره مدافع امنیت سایبری بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1138

به "خبرنگاران رادیو فرانسه : اختلافات واشنگتن و پکن شدت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رادیو فرانسه : اختلافات واشنگتن و پکن شدت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید