خبرنگاران رییس کمیته امداد ابرکوه : 100 مددجو در انتظار وام خود اشتغالی هستند

به گزارش مجله بیزبینگ، یزد - خبرنگاران - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابرکوه گفت : 100 نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی برای سرمایه گذاری در طرح های خوداشتغالی در انتظار دریافت 50 میلیارد ریال وام از بانک های عامل هستند.

خبرنگاران رییس کمیته امداد ابرکوه : 100 مددجو در انتظار وام خود اشتغالی هستند

از پروفایل ما دور زمین دیدن نمایید.

سیدجلال حسینی عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، افزود: در اجرای این طرح ها به همکاری ویژه بانک های عامل نیاز هست و با پرداخت این مبلغ زمینه اشتغال 180 نفر فراهم می شود .

وی همچنین اظهار کرد: از ابتدای سال 99 تا به امروز با پرداخت 14 میلیارد و 190 میلیون ریال وام به 33 نفر از مددجویان زمینه اشتغال 37 نفر آنها در بازار کار فراهم شد.

حسینی ادامه داد: این مبلغ به صورت قرض الحسنه از منابع داخلی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بانک های عامل در اختیار مجریان طرح های کشاورزی ، خدماتی، دامداری ، دامپروری و صنایع دستی قرار گرفت.

اختصاص 100میلیارد ریال تسهیلات

رییس کمیته امداد ابرکوه گفت: با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای ، آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار منطقه به مددجویان در سال های گذشته ارایه شد و این همکاری و آموزش ها نیز همچنان ادامه دارد.

وی گفت: با همکاری و تعامل مدیران واحدهای صنعتی شهرستان 15 نفر از مددجویان از سال گذشته تا به امروز در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان مشغول به کار شدند.

حسینی ادامه داد: امسال برای ایجاد اشتغال مددجویان 100 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اختصاص یافت که این میزان تسهیلات در حوزه های کشاورزی ، خدماتی، دامداری ، دامپروری و صنایع دستی در اختیار 300 نفر قرار می گیرد که با پرداخت این مبلغ و اجرای طرح های نیمه تمام و جدید زمینه اشتغال 320 نفر از مددجویان فراهم می شود.

پرداخت 14 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی

وی با بیان اینکه تا به امروز از این مبلغ 14 میلیارد ریال آن پرداخت شده است ، افزود: این میزان تسهیلات مربوط به اجرای 40 طرح است که با تکمیل طرح ها زمینه اشتغال 50 نفر فراهم می شود.

این مسوول اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به هر فرد جویای کار تا سقف 500 میلیون ریال است که توسط بانک های عامل طبق مقررات پرداخت می شود.

حسینی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد زیرپوشش از اولویت های کاری این نهاد است ، گفت: خیران ، نیکوکاران و صاحبان صنایع برای ایجاد اشتغال با این نهاد همکاری بیشتری داشته باشند.

وی شرح داد: سال گذشته 90 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های کشاورزی ، خدماتی، دامداری ، دامپروری و صنایع دستی به 250 نفر پرداخت شد که با پرداخت این مبلغ و اجرای طرح ها زمینه اشتغال 280 نفر فراهم شد.

هزار و 400 خانواده مددجو و نیازمند شامل 2 هزار و 192 نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرستان ابرکوه بهره مند هستند.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1233

به "خبرنگاران رییس کمیته امداد ابرکوه : 100 مددجو در انتظار وام خود اشتغالی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس کمیته امداد ابرکوه : 100 مددجو در انتظار وام خود اشتغالی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید