خبرنگاران مردم پروتکل ها را رعایت نکنند شرایط کرونایی لرستان قرمز می گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، خرم آباد - خبرنگاران - استاندار لرستان گفت:چنانچه مردم در شرایط نارنجی پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها را رعایت نکنند، ممکن است دوباره به شرایط قرمز برسیم و اگر همچنان این پروتکل ها از سوی مردم رعایت گردد، امکان زرد و سفیدشدن شهرهای لرستان وجود دارد.

خبرنگاران مردم پروتکل ها را رعایت نکنند شرایط کرونایی لرستان قرمز می گردد

به گزارش خبرنگاران، سیدموسی خادمی پنجشنبه شب درباره شرایط لرستان پس از خارج شدن استان از شرایط قرمز به نارنجی اضافه نمود: خوشبختانه با همکاری خیلی خوب مردم لرستان و با رعایت محدودیت های اعلام شده از اول آذرماه یعنی در 10 روز گذشته لرستان به مرحله ای رسیده است که سه شهر خرم آباد، بروجرد و الشتر که در شرایط قرمز بودند به نارنجی تبدیل شده است و اکنون تمام شهرهای لرستان در شرایط نارنجی و فقط شهرستان چگنی در شرایط زرد قرار گرفته است و این یک موفقیت و ناشی از همکاری خوب مردم است.

به گفته وی با توجه به اینکه شرایط نارنجی در شهرها هم پایدار نیست و می تواند شنماینده باشد مردم نباید فکر نمایند که شرایط عادی شده است و پروتکل های بهداشتی، پرهیز از حضور در تجمعات و مراسم عزا و عروسی را رعایت ننمایند.

وی افزود: ویروس کرونا که وارد کشور و استان شده است علاوه بر اینکه جان و سلامت مردم را به شدت در معرض تهدید قرار داده است اقتصاد را هم تهدید می نماید، اینکه ما برای سلامتی مردم، کسبه و بازاریان را محدود کنیم به طور یقین اقتصاد مردم و صاحبان اصناف دچار مشکل می گردد و با تعطیلی ادارات هم کارهای مردم روی زمین می ماند و معتقدیم اگر مردم یاری نمایند و وارد شرایط عادی شویم به اقتصاد استان یاری می نمایند.

خادمی تاکید نمود: این سه شهر که از شرایط قرمز به نارنجی تبدیل شده است، وارد محدویت های نارنجی می گردد، تا پیش از این ورود پلاک های غیربومی به شهرها قرمز در سه شهرستان استان یک میلیون تومان برای متخلفان جریمه در نظر گرفته می شد اما اکنون چون شرایط شهرهای ما نارنجی است برای ورود به همه شهرهای استان 500 هزارتومان جریمه دارد.

وی با بیان اینکه در شهرهای قرمز تمامی کسب و کارهای سطح دو ، سه و چهار تعطیل بود، گفت: در سطح نارنجی فقط کسب و کار سطح سه و چهار تعطیل است و کسبه و بازاریان در سطح دو می توانند در شهرهای خرم آباد، بروجرد والشتر فعالیت نمایند.

استاندار لرستان ادامه داد: همچنین در شهرهای با محدوده قرمز ممنوعیت از ساعت 9 شب تا 4 صبح اعمال می گردد که این مصوبه در شهرهای بالای 200 نفر جمعیت مانند شهرهای خرم آباد و بروجرد همچنان برقرار است اما در شهرستان سلسله این محدودیت اعمال نمی گردد.

وی توضیح داد: از مردم می خواهیم همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم حضور در مجلس عزاداری و پرهیز از برگزاری دورهمی و شب نشینی تاکید داشته باشند و این موضوعات را تعطیل نمایند تا به شرایط پایدار در استان برسیم.

تا دهم آذرماه ابتلای قطعی 56 هزار و 197 شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یک هزار و 150 نفر نیز جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1384

به "خبرنگاران مردم پروتکل ها را رعایت نکنند شرایط کرونایی لرستان قرمز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم پروتکل ها را رعایت نکنند شرایط کرونایی لرستان قرمز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید