خبرنگاران پنج میلیون متر مکعب به ظرفیت آبخیزداری استان مرکزی افزوده شد

به گزارش مجله بیزبینگ، اراک - خبرنگاران - معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: پنج میلیون متر مکعب در سال اقتصادی جاری به ظرفیت آبخیزداری و کنترل روان آب های این استان افزوده شده است.

خبرنگاران پنج میلیون متر مکعب به ظرفیت آبخیزداری استان مرکزی افزوده شد

رضا عظیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: با اجرای این طرح ها ظرفیت آبخیزداری . کنترل روان آب و سیلاب ها در اراضی آبخیز استان مرکزی به 93 میلیون متر مکعب افزایش یافت.

وی ادامه داد: 230 میلیارد ریال اعتبار در سال اقتصادی جاری به اجرای طرح های آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اختصاص یافت که با تخصیص این منابع اقتصادی عملیات بیولوژیکی، مکانیکی و بیومکانیکی در 25 هزار هکتار از 14 حوزه آبخیز استان انجام شد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: با اجرای طرح های آبخیزداری فرسایش خاک در این استان سالانه حدود یک و نیم تن در هکتار کاهش یافته است.

عظیمی یادآورشد: کاشت 35 هزار اصله نهال در 20 هکتار از اراضی حوزه آبخیز دره گردو در اراک و اجرای عملیات مشترک توسعه باغات و کشت درختان میوه در حوزه آبخیز زالیان شهرستان شازند از دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در راستای مقابله با فرسایش خاک و کنترل سیلاب در استان بوده است.

وی ادامه داد: هفت میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ایجاد سد خاکی، تراس بندی و بانکت بندی سال گذشته در حوزه آبخیز زالیان شهرستان شازند استان مرکزی هزینه شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: اجرای طرح های آبخیزداری سال جاری در 22 هزار هکتار از 14 حوزه آبخیز استان پیش بینی شده است که در صورت تخصیص اعتبار 250 میلیارد ریالی این طرح ها در استان اجرا می گردد.

استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1650

به "خبرنگاران پنج میلیون متر مکعب به ظرفیت آبخیزداری استان مرکزی افزوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنج میلیون متر مکعب به ظرفیت آبخیزداری استان مرکزی افزوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید