خبرنگاران کرونا 61 مهدکودک در قزوین را تعطیل کرد

به گزارش مجله بیزبینگ، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: 61 مهدکودک استان به دلیل ادامه شیوع بیماری کرونا و استقبال نکردن خانواده ها تعطیل شده است.

خبرنگاران کرونا 61 مهدکودک در قزوین را تعطیل کرد

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

علیرضا وارثی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران به تاثیر منفی و همه جانبه شیوع ویروس کرونا برروند فعالیت مهدهای کودک ها، اعلام کرد: همزمان با شیوع بیماری کرونا، فعالیت مهدهای کودک های استان از چهارم اسفند 98 تا 24 خرداد 99 تعطیل بوده و سپس با شرط رعایت دستورالعمل ها و فاصله گذاری اجتماعی اجازه بازگشایی به آنها داده شد.

وی توضیح داد: در دور جدید بازگشایی مهدهای کودک، این مراکز با یک سوم ظرفیت در گروه های سنی زیر 4 سال و با نیمی از ظرفیت در گروه سنی پنج و 6 سال اجازه فعالیت داده شد که در این زمینه نظارت و بازدیدهای مستمری از این اماکن توسط بهزیستی در سطح استان صورت می گیرد.

به گفته وی، شرایط قرمز استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا باعث شده تا بخشی از والدین هنوز با وجود سختی و مسائل پیش روی خود تمایل چندانی برای حضور بچه ها خود در مهدهای کودک نداشته و تنها بخش کوچکی از والدین از این بازگشایی استقبال نموده اند.

وی گفت: از جمله موارد مورد نظر در حوزه بازگشایی مهدهای کودک، آنالیز دوربین مداربسته در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ضد عفونی کردن تجهیزات، اسباب بازی ها و محیط مهدکودک قبل از بازگشایی و در خاتمه روز نیز استفاده نکردن از فضاهای بازی مشترک مانند تاب، سرسره، حوض توپ، تعطیلی برنامه ها و فعالیت هایی که احتیاج به تحرک بالا داشته و در نهایت رعایت فاصله گذاری اجتماعی بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: از دیگر برنامه های نظارتی این اداره کل در مهدهای کودک، همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط بچه ها، تغییر چیدمان کلاس ها و پخش بچه ها در فضاهای مختلف مهد و تاکید بر انجام فعالیت های انفرادی، حضور نداشتن اولیا و اشخاص متفرقه در محیط مهد کودک، آموزش اولیا برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی و عدم پذیرش کودک در ایام قرنطینه می باشد.

وارثی با اشاره به اینکه در آنالیز های صورت گرفته تا به امروز تمامی دستورالعمل های بهداشتی در مهدهای کودک سطح استان اجرایی شده و هیچ گونه مورد منفی در این زمینه گزارش نشده، اضافه نمود: در حال حاضر 48 مهدکودک و سه مرکز رفاه کودک و خانواده با 456 کودک فعال هستند.

109 مهدکودک و چهار مرکز رفاه کودک و خانواده تا خاتمه سال 98 تحت نظارت بهزیستی استان قزوین فعالیت می کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1327

به "خبرنگاران کرونا 61 مهدکودک در قزوین را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا 61 مهدکودک در قزوین را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید