خبرنگاران گزارش سازمان بهداشت جهانی از افزایش مبتلایان کرونا در سطح جهان

به گزارش مجله بیزبینگ، تهران- خبرنگاران- سازمان بهداشت جهانی روز جمعه گزارش داد که این بسیار نگران کننده است که نرخ شیوع ناشی از ویروس های جدید در تمام مناطق جهان در حال افزایش است و بسیاری از کشورها و افراد در حال خروج زودهنگام از محدودیت ها هستند.

خبرنگاران گزارش سازمان بهداشت جهانی از افزایش مبتلایان کرونا در سطح جهان

به گزارش خبرنگاران از شبکه ان بی سی نیوز، دکتر مارگارت هریس سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: ما به مدت شش هفته در سراسر جهان شاهد افزایش (در مبتلایان) بوده ایم و متأسفانه در سه هفته گذشته شاهد افزایش مرگ و میر نیز هستیم.

سازمان بهداشت جهانی در آخرین گزارش به روز شده اپیدمیولوژیک هفتگی خود گفت که موارد جدید ویروس کرونا برای ششمین هفته متوالی افزایش یافته است، در هفته گذشته بیش از 4 میلیون مورد گزارش شد. مرگ و میرهای جدید در مقایسه با هفته گذشته با بیش از 71 هزار مورد، 11 درصد افزایش یافته است.

دکتر هریس در ادامه افزود: جهان می داند چگونه با این افزایش موارد مبتلایان مبارزه کند. وی گفت که خبرهای خوبی از انگلیس در حال شنیده شدن است که در ماه مارس در میان یک برنامه واکسیناسیون شدید موارد ویروس کرونا 60 درصد کاهش یافت.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی خاطر نشان کرد که در واقع برنامه های واکسیناسیون جلوی تعداد زیادی از مرگ و میر را گرفته است اما ما باید همه کارها را انجام دهیم.

به گفته هریس، ما باید فاصله اجتماعی را حفظ کرده، باید از محوطه های شلوغ دربسته خودداری کنیم. ما باید ماسک بزنیم، حتی اگر واکسینه شویم.

وی تاکید کرد به نظر می رسد که مردم دچار سوء برداشت شده اند که فکر می کنند واکسیناسیون انتقال را متوقف می کند. در حالی که به واکسیناسیون فرصت می دهیم بیماری شدید را متوقف کند، باید فرایند انتقال را کاهش دهیم.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در سطح جهانی تا کنون بیش از 135 میلیون و 2 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 2 میلیون و 921 هزار و 381 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، پس از آمریکا، برزیل، هند، فرانسه، روسیه و انگلیس به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1605

به "خبرنگاران گزارش سازمان بهداشت جهانی از افزایش مبتلایان کرونا در سطح جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گزارش سازمان بهداشت جهانی از افزایش مبتلایان کرونا در سطح جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید