خبرنگاران 14 پاکستانی زندانی در ایران به کشورشان منتقل شدند

به گزارش مجله بیزبینگ، تهران - خبرنگاران - سفارت پاکستان در تهران خاطرنشان کرد: 14 تبعه زندانی پاکستانی در جمهوری اسلامی ایران بر اساس توافق نامه انتقال محکومین که شش سال پیش میان دو کشور امضا شده بود، روز سه شنبه به پاکستان منتقل شدند.

خبرنگاران 14 پاکستانی زندانی در ایران به کشورشان منتقل شدند

به گزارش خبرنگاران، بخش مطبوعاتی سفارت پاکستان در ایران در بیانیه ای خاطرنشان کرد: فرآیند بازگرداندن اولین گروه زندانیان پاکستانی در ایران امروز با موفقیت انجام شد.

در این بیانیه آمده است: به موجب سفر رسمی عمران خان نخست وزیر پاکستان به تهران در اوایل اردیبهشت ماه سال گذشته و تقاضای وی از دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عفو زندانیان پاکستانی به دلال بشرمحبت آمیز، 14 زندانی پاکستانی امروز به این کشور منتقل شده اند.

سفارت پاکستان خاطرنشان کرد: انتقال زندانیان طبق توافق نامه انتقال محکومین که در سال 2014 میان ایران و پاکستان امضا شد، صورت گرفت و این نخستین گروه زندانیان منتقل شده به پاکستان پس از تصویب توافق مزبور در سال 2018 توسط هر دو کشور است.

در این بیانیه اضافه کرده شد: انتقال زندانیان پاکستانی در گذرگاه مشترک مرزی میرجاوه (تفتان) صورت گرفت و مقامات پاکستانی زندانیان را تحویل گرفتند.

اوایل تیرماه سال جاری معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران گفت: به وسیله وزارت امور خارجه به همه سفرا و نمایندگان در دیگر کشورها اعلام نموده ایم که در شرایط حساس کنونی و بدنبال شیوع جهانی ویروس کرونا در اقدامی انسان محبت آمیز و حقوق بشری آماده مبادله همه زندانیان خود با دیگر کشورها هستیم.

محمود عباسی طی گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به درخواست نخست وزیر پاکستان از رییس جمهور کشورمان مبنی بر انتقال 44 تن از زندانیان آن کشور به اسلام آباد اضافه کرد: ما در اقدامی انسان محبت آمیز، زندانیان پاکستان را از استان های مختلف به زندان زاهدان منتقل کردیم تا تحویل مقامات پاکستانی شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1170

به "خبرنگاران 14 پاکستانی زندانی در ایران به کشورشان منتقل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 14 پاکستانی زندانی در ایران به کشورشان منتقل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید