خرید همراه با ترس و هیجان در بازار ریلی مائک لانگ بانکوک

به گزارش مجله بیزبینگ، بازار ریلی مائک لانگ بانکوک | Maeklong Railway Market in بانکوک

اگر برای خرید به بانکوک بروید ممکن است تصور کنید بازارهای خیابانی آن شباهت زیادی به یکدیگر دارند اما می توان گفت بازار ریلی مائک لانگ کاملا از این قاعده مستثنی است، چرا که در طول روز چندین بار قطار درست از وسط آن عبور می نماید آن قدر نزدیک که می توانید آن را لمس کنید. به محض از راه رسیدن قطار، فروشندگان سایه بان های خود را جمع می نمایند و همه به کناره های ریل پناه می برند و پس از عبور قطار دوباره همه چیز به حالت اولیه خود باز می شود. برای گردشی کوتاه در بازار ریلی مائک لانگ بانکوک در تایلند با خبرنگاران همراه شوید.

خرید همراه با ترس و هیجان در بازار ریلی مائک لانگ بانکوک

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

پیشینه

تاریخ تاسیس بازار ریلی مائک لانگ بانکوک به حدود سال 1905 بازمی گردد. بازار در استان Samut Songkhram خلیج تایلند واقع شده است. شغلی اصلی اهالی از گذشته های دور تا به حال ماهیگیری بوده است و هدف آن ها از تاسیس بازار فروش محصولاتی بود که از دریا و زمین هایشان به دست می آوردند. مقامات دولتی تایلند تصمیم دریافتد راه آهنی را برای منطقه بسازند تا اهالی بتوانند به سرعت و آسانی محصولات خود را در سراسر کشور پخش نمایند. با این تغییر بازار قدیمی همچنان پابرجا ماند اما دستخوش تغییرات عجیبی شد.

انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

هنگامی که تصمیم می گیرد برای خرید و گشت زدن به بازار ریلی مائک لانگ بروید باید خود را آماده کنید. در آن جا شما ابتدای صدای قطار را می شنوید اما هول نشوید قطار هنوز فاصله زیادی تا بازار دارد. در این لحظه غرفه داران و دست فروشان با خونسردی و آرامش کامل آغاز به جمع کردن بساط و سایه بان های خود می نمایند. قطار نزدیک تر می گردد و صدای سوت بلند آن شنیده می گردد. قطار کوشش می نماید با این صدا به همه اعلام کند دارد وارد بازار می گردد و از سر راه کنار بروند. به دلیل چندین بار باز و بسته کردن سایه بان ها برای بازار ریلی مائک لانگ بانکوک نام چترهای بسته شونده را نیز انتخاب نموده اند.

سبدهای کالا از جهت خارج می گردد، چادرهای سرپوشیده برداشته می شوند و جهتها پاک می شوند و راهی برای قطار گگردده می گردد. کسانی که کوشش می نمایند از این منظره یک عکس هنری بگیرند، توسط محلی ها کنار کشیده می شوند چرا که اغلب زیادی نزدیک به قطار می ایستند و ممکن است به خاطر عکس دریافت به خود آسیب برسانند.

خرید و فروش متوقف می گردد و فروشندگان سریع جعبه ها میوه، سبدهای سبزیجات و هر چیز دیگری را از روی ریل کنار می کشند تا راه را برای عبور قطار باز نمایند، همه اینها در چشم برهم زدنی اتفاق می افتد و قطار از راهروی تنگ به وجود آمده با سرعت 15 مایل در ساعت، عبور می کند و بازار را پشت سر می گذارد. زمانی که قطار کاملا از بازار خارج شد، فروشندگان، مواد غذایی و سایه بان هایشان را دوباره به جای اول برمی گردانند و فروش را از سرمی گیرند.

اگر چند لحظه به جای تماشای قطار به افراد دور و بر خود نگاه کنید به سادگی می توانید اهالی بازار و محلی ها را از توریست ها (حتی توریست های تایلندی) تشخیص دهید. گردشگران اغلب مشغول عکاسی با دوربین هایشان هستند، لبخند بزرگی بر لب دارند و تند تند عقب و جلو می روند تا بتوانند در یک موقعیت فوق العاده با قطار در حال عبور و بازار عکس بگیرند. کسانی که این جا کار می نمایند اما هر روز 8 بار شاهد عبور قطار هستند و این اتفاق دیگر برایشان هیچ هیجانی ندارد.

فاصله عبور قطار از شما آن قدر کم است که کافی است تنها یک قدم جلو بیایید همانگونه که در حال عبور است آن را لمس کنید، البته پیشنهاد ما این است که از این اقدامات پرخطر اجتناب کنید.

خرید در بازار

علت شهرت اصلی بازار ریلی مائک لانگ بانکوک به خاطر عجیب بودن و قطارهایی است که از میان آن عبور می نمایند، نه لزوما اجناسی که به فروش گذاشته است. در بازار عمدتا مواد غذایی می فروشند. البته قطعا در آن لباس و انواع و اقسام خنزر پنزر را پیدا خواهید کرد. به هر حال بدنه بازار از شیرینی های تایلندی، گوشت، غذای دریایی، سبزیجات، میوه ها و نوشیدنی ها شکل گرفته است. بنابر این برای خید سوغاتی از بانکوک روی این بازار هیچگونه حسابی باز نکنید.

نکات بازدید

  • با توجه به وجود بیش از صد سایبان در طول بازار سراسر آن سایه است، تنظیمات دوربین خود را بر روی شرایط کم نور قرار دهید.
  • هوای بازار حسابی گرم است، پیشنهاد می کنیم بادبزن یا پنکه کوچک و بطری آب به همراه داشته باشید.
  • صبح زود بیایید یا حداقل زمان زیادی را برای آن اختصاص بدهید چرا که هرچه جلوتر بروید خلوت تر می گردد.
  • ورودی حسابی شلوغ است، هنگام ورود مراقب محصولات زیرپایتان باشید و اجازه دهید اول جمعیت خارج گردد.

راه های دسترسی

بازار ریلی مائک لانگ بانکوک در فاصله 80 کیلومتری خارج از شهر و در ناحیه Samut Songkhram قرار گرفته است. رسیدن به آن با تاکسی بستگی به ترافیک بانکوک در آن روز دارد. اگر همه چیز عادی باشد یک ساعته به آن خواهید رسید. برای این بازدید چند راه در پیش دارید. آسان ترین و مناسب ترین جهت استفاده از قطار هوایی به نام BTS قطار هوایی و پیاد شدن در ایستگاه ویکتوری مونومنت می باشد. از آن جا باید سوار مینی بوس شوید. مینی بوس ها به محض این که پر شوند آغاز به حرکت می نمایند (شبیه به مینی بوس های خودمان) بنابر این نمی توان ساعت مشخصی را برای حرکت آن ها معین کرد. به هر حال از قبل نگاهی به جدول زمان بندی آن ها بیاندازید تا حدودا بدانید چه ساعتی حرکت می نمایند و از حرکت جا نمانید.

برای بازدید از این بازار می توانید انواع تورهای را نیز خریداری کنید. اغلب تورها شما را برای بازدید از بازار شناور دامنئون سادواک نیز می برند که فاصله آن از بازار ریلی مائک لانگ بانکوک نزدیک به 25 دقیقه است. قیمت این تورها بین 1500 تا 2000 بات تایلند است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 403

به "خرید همراه با ترس و هیجان در بازار ریلی مائک لانگ بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید همراه با ترس و هیجان در بازار ریلی مائک لانگ بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید