درخواست اشتاین مایر برای افزایش هزینه های نظامی آلمان

به گزارش مجله بیزبینگ، رئیس جمهور آلمان در شصت و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش آلمان خواستار افزایش هزینه های نظامی کشورش به عنوان ضرورتی برای بهبود مناسبات آینده دو سوی آتلانتیک شد.

درخواست اشتاین مایر برای افزایش هزینه های نظامی آلمان

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، مناسبات بین آلمان و آمریکا به دلیل نارضایتی واشنگتن از هزینه های کم نظامی برلین در ناتو مدتهاست که متشنج است. احتمالا جو بایدن، رئیس جمهور آینده آمریکا هم عهده داری مسئولیت و هزینه بیشتر آلمان در ائتلاف نظامی ناتو را خواستار شود.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در سخنانی هزینه های نظامی بیشتر آلمان در ناتو را به عنوان پیش شرطی برای مناسبات خوب دو سوی آتلانتیک مطرح کرده است.

اشتاین مایر همچنین تقویت سرمایه گذاری در زمینه امنیتی را درخواست کرده تا به این ترتیب اتحادیه اروپا تقویت شده و ائتلاف با آمریکا بتواند مجددا نوسازی شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس جمهور آلمان که امروز (پنجشنبه) در برلین در جلسه ای به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش آلمان سخن می گفت تقویت بودجه نظلمی را لازم دانست چرا که به زعم وی از یک موضع ضعف آلمان نمی تواند برای یک منطق همکاری ها در دنیا و نظم بین المللی عادلانه و قدرتمند تبلیغ کند.

رئیس جمهور آلمان همچنین تاکید کرد که با پیروزی جو بایدن در آمریکا امیدهای قابل توجیهی برای تجدید مناسبات دو سوی آتلانتیک ایجاد شده است.

وی در عین حال گفت که حتی با روی کار آمدن بایدن در آمریکا اروپا دیگر مانند سابق برای ایالات متحده مهم نخواهد بود.

اشتاین مایر شرح داد که از نظر سیاسی امنیتی آلمان باید هم در اتحادیه اروپا و هم در ساخت یک ستون اروپایی در ناتو مشارکت کند. وی اضافه نمود: ما آلمانی ها باید بفهمیم که یک اروپای قدرتمند سرمایه ما در مناسبات دو سوی آتلانتیک است؛ بنابرلین باید بیشتر در اروپا سرمایه گذاری کنیم.

رئیس جمهور آلمان هم زمان از این مسئله که در زمینه سیاست های امنیتی تنها به اتحادیه اروپا تکیه شود هشدار داده و گفت: اتحادیه اروپا نمی تواند امنیت همه اعضاء را تضمین کند.

آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان هم خواستار تجهیز بهتر و ارتقاء ارتش آلمان شده و در سخنانی به مناسبت 65 امین سالگرد تاسیس ارتش آلمان تاکید کرد: در دنیای اطراف ما چالش ها در حال تغییر است و ما باید همراه با آن تغییر کنیم تا بتوانیم به این ترتیب از خود دفاع کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی با نگاهی به تهدیدات جدید از جمله تهدیدهای تروریستی، مدرنیزه کردن سیستم های تسلیحاتی را ضروری دانسته و با نگاهی به درخواست آمریکا از آلمان برای افزایش هزینه های نظامی در ناتو گفت: ما باید اقدامات بیشتری در این راستا انجام دهیم و ما این را نه فقط برای یک رئیس جمهور در آمریکا بلکه برای امنیت خود انجام می دهیم. حمایت از شهروندان تکلیف اصلی دولت است.

در 12 نوامبر سال 1955 اولین سربازان آلمانی گواهی انتصاب خود را دریافت کردند و به این ترتیب ارتش آلمان رسما تاسیس شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1344

به "درخواست اشتاین مایر برای افزایش هزینه های نظامی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اشتاین مایر برای افزایش هزینه های نظامی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید