درپوش سنگی یک استودان دوره ساسانی کشف شد

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری گفت : این درپوش سنگی دارای خطوط پهلوی ساسانی است که طول آن به 42 سانتی متر می رسد و عرض بالای آن 35 و عرض پائین آن به 27 سانتی متر می رسد و ارتفاع آن نیز 6 سانتی متر می باشد .

درپوش سنگی یک استودان دوره ساسانی کشف شد

وی اضافه کرد : با توجه به قدمت شهر بیشاپور و آثار موجود در این مجموعه که از دوره ساسانیان به بعد می باشد، به طور حتم این درپوش سنگی از ارزش فرهنگی بالایی برخوردار است و از طرفی هم به دلیل خطوط موجود، ارزش آن دو چندان شده است .

مدیر پایگاه شهر ساسانی بیشاپور در ادامه، گفت: استودان ها مکان های سنگی بودند که تدفین مردگان در دوره ساسانیان در آنها اجرا شده و تنها برخی از آنها دارای درپوش بوده اند .

امیری تاکید کرد: با توجه به وجود 4 سطری که در این درپوش سنگی وجود دارد، می طلبد مطالعات گسترده ای در این عرضه انجام شود و به احتمال زیاد این درپوش متعلق به مقبره یکی از افراد سرشناس و مهم در دوره ساسانیان بوده است .

مدیر کل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه خطوط موجود در این اثر سنگی قابل خواندن است، گفت: به زودی این خطوط خوانده خواهد شد .

وی در ادامه اضافه کرد: شهر بیشاپور یکی از شهر های مهم در دوره ساسانیان بوده است که قدمتش به 1700 سال قبل بر میشود و در مناطق مختلف این محدوده تاریخی ، استودان های متعددی هم وجود دارد که محل تدفین مردمان آن دوره را نشان می دهد .

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 844

به "درپوش سنگی یک استودان دوره ساسانی کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درپوش سنگی یک استودان دوره ساسانی کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید