در چه صورتی بیمه مسافرتی هزینه های خسارت را پرداخت نمی کند؟

به گزارش مجله بیزبینگ، دلایل عدم پرداخت بیمه مسافرتی

با این که دریافت بیمه مسافرتی یکی از پیش درآمدهای مهم قبل از سفرهای خارجی از هر نوعی آن است اما گاهی ممکن است که انتظارات شما پس از دریافت آن اصلا برآورده نشود! به هر حال این یک حقیقت است که ممکن است که شما بیمه مسافرتی را بخرید و بر حسب حادثه اتفاقی هم پیش بیاید که باید از بیمه مسافرتی خود استفاده کنید ولی به هر حال گاهی شرایطی هم هست که بیمه مسافرتی هزینه خسارت پیش آمده را پرداخت نمی کند و اصلا حتی شامل آن هم نمی شود! ما امروز در خبرنگاران می خواهیم بررسی کنیم که دلایل عدم پرداخت بیمه مسافرتی چه مواردی هستند و در چه زمانی افراد نمی توانند تا از مزایای بیمه خود استفاده نمایند پس؛ با ما همراه باشید.

در چه صورتی بیمه مسافرتی هزینه های خسارت را پرداخت نمی کند؟

بررسی موارد و دلایل عدم پرداخت بیمه مسافرتی

تا به حال بسیار توضیح داده ایم که خرید و دریافت انواع بیمه مسافرتی چه شرایطی را پوشش می دهد و هزینه چه مواردی را پرداخت می کند اما به نظر می رسد که دیگر نوبت به بررسی دلایل عدم پرداخت بیمه مسافرتی از سوی شرکت های بیمه رسیده است. به هر حال این امری است بدیهی که در زمانی که اتفاقی در خلال اتفاقات از پیش تعرف شده در طرح بیمه تعریف شده باشد و شما بیمه مسافرتی درست را انتخاب و خرید نموده باشید، با سهولت فراوان هزینه های پیش آمده را طبق مواردی که در قرارداد شما است تا حداکثر 1 ماه پس از اعلام و گزارش به شرکت بیمه پرداخت می کند اما گاهی اوقات هم پیش می آید که شرکت بیمه گذار هزینه ها را پرداخت نمی کند.

با این که همیشه درباره بیمه های مسافرتی گفته می گردد که ضرورت خرید این بیمه ها برای این است که از هزینه های پیشامدی غیر قابل پیش بینی و از قبل تعریف شده ای همچون؛ تاخیر در پرواز، گم شدن ساک و چمدان و یا هزینه های پزشکی جلوگیری به عمل آوریم اما به هر حال مواقعی وجود دارد که بیمه به هیچ عنوان هزینه های پیش آمده را پرداخت نمی کند. در این زمینه باید بگوییم که همان قدر که واجب است تا افراد درباره اهمیت خرید بیمه مسافرتی در سفر بدانند و تک به تک موارد تحت پوشش آن را با جزئیت بشنانسند، همان قدر هم واجب است درباره موارد و دلایل عدم پرداخت بیمه مسافرتی از سوی شرکت های بیمه گذار هم بداند.

بنابراین بهتر است قبل از خرید بیمه، دلایل عدم پرداخت خسارت بیمه مسافرتی از سوی شرکت های بیمه گذار را بدانید تا با بررسی اهداف سفرتان، بسته و طرح درست را انتخاب نموده و خرید نمایید. این را در نظر داشته باشد که در صورتی که طرح درست را انتخاب کنید و به درستی خرید بیمه مسافرتی را انجام دهید، حتی در بیشتر موارد قبل از این که به کشور بازگردید؛ مبلغ هزینه شده به حساب شما از طرف شرکت بیمه واریز می گردد. به هر حال بیایید تا در ادامه با هم ببینیم که دلایل عدم پرداخت خسارت بیمه مسافرتی چه مواردی هستند.

  • خسارت های غیر قابل پرداخت

یکی از دلایل عدم پرداخت خسارت بیمه مسافرتی این است که برخی از اتفاقات فارق از این که شما چه طرح بیمه ای را خریداری نموده اید، اصلا شامل پوشش بیمه برای پرداخت و جبران خسارات در سفر نیستید. البته این یک قانون کلی است که تمامی شرکت های بیمه از پرداخت برخی از هزینه ها و خسارات خود را مبرا می دانند اما به هر حال هر شرکتی برای خود قوانین خاصی هم دارد که به طور مثال در زمینه بیمه مسافرتی، هیچ شخصی را از آن مبرا نمی دانند. برخی از این موارد به طور مثال عبارتند از: آسیب هایی که در اثر مصرف مواد غیر معمول، هزینه های پزشکی تا سقفی خاص، هزینه زایمان و بارداری و یا نوشیدنی های الکلی به وجود بیاید؛ بیماری مزمن و یا برخی از اتفاقات دیگر است که البته کاملا هم در اساسنامه این شرکت ها و توضیح قوانینشان به صورت دقیق وارد شده است.

البته همانطور که بالاتر هم توضیح داده ایم، تمامی این شرایط در قوانین شرکت های بیمه گذار آورده شده است. برای این که درباره قوانین کامل شرکت بیمه گذار خود به صورت کامل مطلع شوید، پیشنهاد می کنیم که حتما شرایط عمومی بیمه مسافرتی خود را کامل مطالعه فرمایید. یا اگر هم بخواهید که قبل از خرید بیمه مسافرتی از آن مطلع شوید به شما پیشنهاد می کنیم که به وب سایت رسمی شرکت های بیمه و یا قرارنامه های رسمی آنان سر بزنید. البته به غیر از این راه ها می توانید به صورت حضوری به دفاتر آژانس های معتبر هواپیمایی و گردشگری، نمایندگان رسمی بیمه و یا دفاتر مرکزی بیمه مراجعه نموده و همچنین از کارشناسان رسمی بیمه در این زمینه مشاوره بگیرید.

  • انتخاب طرح اشتباه برای بیمه مسافرتی

از مهم ترین دلایل عدم پرداخت بیمه مسافرتی توسط شرکت بیمه گذار این است که شما طرح و پوشش نامناسبی را برای بیمه سفر خود برای خرید انتخاب نموده باشید! بگذارید تا بیشتر برایتان دراین زمینه توضیح دهیم. همانطور که می دانید بیمه مسافرتی دارای طرح های مختلف و متفاوتی است که هر کدام سطوح مختلفی از پوشش بیمه ای و همچنین طرح های مختلفی را ارائه می دهند. این سطح از تفاوت حتی به این که افراد چه ویزایی را می خواهند بگیرند و یا حتی به چه کشوری می خواهند سفر نمایند نیز بستگی دارد.

به طور مثال، در هنگامی که شما قصد سفر به یک کشور اروپایی عضو اتحادیه شینگن را دارید، بدون شک طرح و بسته دریافتی شما با بیمه ای که برای سفر به یک کشور نزدیک تر مثل ترکیه فرق دارند و کاملا از یکدیگر متفاوت هستند. در هنگام خرید بیمه مسافرتی حتی موضوعاتی مانند: سابقه پزشکی و سلامت و یا حتی سن و سال شما در این که شما باید چه طرحی را خریداری نمایید در انتخاب طرح بیمه مسافرتی شما کاملا تاثیرگذار هستند. با توجه به مواردی از این قبیل، شما باید در هنگامی که می خواهید بیمه مسافرتی خود را خریداری نمایید؛ به موارد بسیار زیاد و متنوعی که ممکن است در طول سفر برای شما پیش بیاید، دقت داشته باشید. به طور مثال برای شما می گوییم؛ آیا ممکن است ایرلاینی را که برای انجام سفر خود انتخاب نموده اید، سابقه ای در زمینه تاخیر در پروازهای خود و یا به صورت خاص تر در جهت پرواز شما را دارد؟ یا حتی آیا ممکن است تا شما در شرایط جسمانی باشید که به مراکز درمانی در طول سفر خود احتیاج پیدا نموده و مراجعه کنید؟ آیا ممکن است تا در طول سفر خود کاری انجام دهید که دچار خسارت شوید؟

آیا پروازتان ترانزیت است؟ اگر جوابتان مثبت است؛ این ترانزیت بین چند ساعت و یا حتی چند روز طول خواهد کشید؟ آیا در مدت ترانزیت در فرودگاه هستید و یا نه، در طول این مدت به هتل می روید و وسایلتان را از فرودگاه خارج می کنید؟ سوالاتی از این دست بسیار وجود دارد و در نهایت، پاسخ تمامی این سوالات و مواردی از این قبیل در نهایت به این امر می انجامد که شما در زمان خرید بیمه خود چه بسته و طرحی از بیمه مسافرتی را خریداری نمایید تا در طول سفر مشکلاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید به صورت کاملی تحت پوشش و کاور شرکت بیمه قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که بگوییم که به هر حال به شما حق می دهیم که این مواردی را که تا به این جا گفته ایم به نظرتان زیاد باشد و بررسی تک تکشان را برای خودتان زمان بر بدانید. برای همین هم به شما در این زمینه این پیشنهاد را می کنیم که طرح بیمه مسافرتی را در نهایت انتخاب نمایید که کامل ترین وجوه ممکن را در طول سفر شما داشته باشند و در صورت بروز اتفاقات مختلف و گوناگون، شما خیالتان حداقل بابت هزینه بیمه راحت باشد.

مجددا لازم به ذکر می دانیم که درست است که در این صورت فکر کنید که مقدار پرداختی شما در قبال بیمه مسافرتی که شاید اصلا از آن هم استفاده نکنید برایتان بسیار زیاد است اما با این حال، در صورت اتفاقاتی که ممکن است برایتان اتفاق بیفتد، شما هم پشتوانه خوبی برای سفر خود دارید و هم این که بر سر این مسئله بسیار مهم در نهایت هیچ ریسکی ننموده اید. کم ترین سودش برایتان این است که در صورت بروز هر گونه خسارت تعیین شده ای در آن طرح، برایتان جبران خواهد شد.

  • عدم ارائه رسیدهای هزینه های ناشی از خسارت پیش آمده

به هر حال باید این را بدانید که شرکت بیمه ای که شما از آن ها بیمه نامه مسافرتی خود را خریداری نموده اید، این انتظار را دارد که در صورت مراجعه مجدد شما برای دریافت هزینه های پیش آمده در طول سفر خود به آن ها رسید هزینه های پرداختی خود را تحویل بدهید تا ماهیت این هزینه ها برای آن ها محرز و تعیین گردد. به هر حال شرکت های بیمه هر چقدر هم که اساس کار و قرارداد خود با شما را بر اساس صداقت کامل بدانند، باز هم باید از ماهیت کامل حساب ها و هزینه های پرداخت شده شما با خبر گردند تا مغایرتی در حساب هایشان پیش نیاید.

در ضمنً باید این نکته را در نظر بگیرید که آن ها علاوه بر شما، باید حساب های خودشان را نیز بر طبق اصول از پیش تعیین شده حیابداری داشته باشند و علاوه بر شما هم با مرکزی که شما با آن ها در ارتباط بوده اید نیز طرف هستند. در نهایت تمام این اصول منطقی باید بگوییم که اگر شما کاری غیر از این را انجام دهید، متاسفانه نمی توانید تا هزینه خسارات خود را از شرکت بیمه دریافت نمایید.

به همین دلیل یکی از دلایل عدم پرداخت بیمه مسافرتی به شخص بیمه نماینده این می گردد که فرد رسید هزینه های پیش آمده و شامل طرح بیمه را به شرکت بیمه ارائه ندهد. پس به این نتیجه می رسیم که مهم ترین اصلی که پس از دریافت خدمات شامل بیمه باید انجام دهید این است که، حتما رسید بگیرید. اگر هم که این کار را نکردید، می توانید تا شماره پرونده خود را دریافت نمایید و از آن ها بخواهید که تا رسید را برای شما و یا شرکت بیمه گذار ارسال نمایند تا پس از بررسی های لازم، هزینه های شما پرداخت گردد و در غیر این صورت؛ هزینه های شما از سوی بیمه به هیچ عنوان منطقی پرداخت نخواهد شد.

  • خریداری کردن بیمه پس از خسارت در سفر

یکی از دیگر دلایل عدم پرداخت بیمه مسافرتی این است که پس از این که سفر خود را شروع کردید و برای شما مسئله ای در سفر پیش آمد؛ بیمه را خریداری کنید و یا این که طرح بیمه خود را عوض کنید و یا بیمه جدید دیگری را خریداری نمایید. دقیقا همیشه یه این خاطر است که اجباری است که قبل از هر کاری و بعد از قطعی شدن امور سفر خود، حتما بیمه مسافرتی را خریداری نمایید. شما باید همیشه زمانی که به بیمه کردن فکر می کنید این امر را در نظر داشته باشید که مهم ترین هدف بیمه و خرید آن این امر است که شخصی که هر نوع بیمه ای را خریداری می کند، در نهایت بتواند ضررهای وارد شده را از طریق ورقه بیمه ای که خریداری کره است در نهایت جبران نماید. به این صورت در واقع خرید بیمه مسافرتی برای هر کسی یک برنامه مطمئن برای آینده نگری فرد است.

در نتیجه برای این که بتوانید آسیب ها و هزینه های احتمالی در سفر را جبران کنید آن هم به شکلی خاص تر و نتیجه بخش تر در سفر، حتما بیمه مسافرتی مناسب را قبل از شروع سفر خود تهیه نمایید. لازم به ذکر ایست که برای دریافت ویزای سفر به کشورهای حوزه شینگن به طور مثال، باید حتما بیمه مسافرتی خود را هم ارائه نمایید و این قانون فارق از این امر است که نتیجه درخواست ویزای شما مثبت و یا منفی باشد. در ضمنً برای خرید بیمه مسافرتی می توانید به صورت حضوری و اینترنتی از خبرنگاران خرید نمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 973

به "در چه صورتی بیمه مسافرتی هزینه های خسارت را پرداخت نمی کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در چه صورتی بیمه مسافرتی هزینه های خسارت را پرداخت نمی کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید