دستور وزیر راه لغو شد، ابلاغ پروتکل بهداشتی جدید در پروازهای داخلی

به گزارش مجله بیزبینگ، در حالی اردیبهشت ماه سال جاری وزیر راه بر الزام ایرلاین ها برای استفاده 60 درصدی از ظرفیت هواپیما تاکید نموده بود که معاون وزیر راه از ابلاغ پروتکل بهداشتی جدید مقابله با ویروس کرونا در پروازهای داخلی اطلاع داد.

دستور وزیر راه لغو شد، ابلاغ پروتکل بهداشتی جدید در پروازهای داخلی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، اوایل اردیبهشت ماه سال جاری وزیر راه و شهرسازی گفته بود: شرکت های هواپیمایی ملزم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در داخل هواپیماها هستند و تمام پروازها باید با 60 درصد ظرفیت هواپیماها انجام گردد.

محمد اسلامی اضافه کرد: هر ایرلاینی که این پروتکل را رعایت نکند متخلف است و سازمان هواپیمایی باید با این شرکت برخورد داشته باشد.

این در حالی است که دیروز شهرام آدم نژاد با اشاره به برگزاری جلسه کمیته حمل و نقل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد قابلیت های سیستم تهویه هواپیما در تصفیه مدام هوای داخل کابین این وزارتخانه با افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در داخل هواپیما با انجام تعهداتی از سوی وزارت راه و شهرسازی موافقت کرد.

وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی یکی از دستگاه های پیشگام در مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده که خوشبختانه از همان ابتدا همکاری همه جانبه ای توسط خانواده این وزارتخانه با وزارت بهداشت انجام شده است. تبعیت از مصوبات ستاد ملی از یک سو و لزوم هماهنگی با رفتارهای جامعه هوانوردی بین الملل از سوی دیگر، دو اولویت مهم ما در شرایط وجود کرونا در بخش هوایی بوده است.

وی توضیح داد: بر اساس این پروتکل بهداشتی جدید، افزایش ظرفیت پذیرش مسافر داخل هواپیما به شرط خالی ماندن دو ردیف جایگاه انتهایی هواپیما، استفاده از ماسک توسط مسافران در طول سفر و روشن بودن سیستم تهویه هواپیما بر روی زمین بلامانع است. همچنین مقرر شد به منظور پایش کیفیت هوای کابین، به صورت دوره ای نمایندگان وزارت بهداشت اقدام به نمونه برداری از هوای داخل کابین نمایند. ضدعفونی کردن و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در کلیه گلوگاه ها در ترمینال ها و همچنین اتوبوس های انتقال مسافرین کمافی السابق توسط کلیه مسافران، کارکنان و مستقبلین الزامی است و بنا به مجازات های در نظر گرفته شده با متخلفین برخورد خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1224

به "دستور وزیر راه لغو شد، ابلاغ پروتکل بهداشتی جدید در پروازهای داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور وزیر راه لغو شد، ابلاغ پروتکل بهداشتی جدید در پروازهای داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید