دیدار نخست وزیر انگلیس با مقام های ارشد ناتو در آستانه اجلاس ولز

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران: نخست وزیر انگلیس در حالی میخواهد امروز دوشنبه با دبیر کل ناتو و فرمانده نیروهای ناتو در اروپا دیدار کند که نشست آینده رهبران ناتو قرار است سپتامبر در ولز برگزار گردد.

دیدار نخست وزیر انگلیس با مقام های ارشد ناتو در آستانه اجلاس ولز

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایتارتاس؛ سرویس مطبوعاتی ناتو روز گذشته بیان کرد: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در نظر دارد امروز دوشنبه با آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو و فیلیپ بریدلاو فرمانده نیروهای ناتو در اروپا دیدار و گفتگو کند. مهمترین موضوع این دیدار مذاکره و رایزنی برای آمادگی برگزاری اجلاس آینده سران ناتو در ولز خواهد بود که قرار است اوایل ماه سپتامبر برگزار گردد.

بر اساس این گزارش سرویس مطبوعاتی ناتو از اشاره به جزییات بیشتر در مورد این نشست خودداری نموده ولی منابع مطلع دیپلماتیک بیان کردند: یکی از اهداف اصلی این مذکرات آمادگی برای سازماندهی واکنش ناتو به تهدیدات و چالش های امنیتی جدید مربوط به اقدامات روسیه در اوکراین خواهد بود.

یک مقام مطلع در این باره تاکید نمود: در نشست ولز این مساله پیشنهاد داده خواهد شد که کشورهای عضو ناتو تدابیر بلندمدتی را برای پاسخ دادن به تهدیدات جدید امنیتی اتخاذ نمایند. به خصوص دستیابی به افزایش هزینه های نظامی همه کشورهای عضو ناتو با نگرش به افزایش قابلیت های دفاعی از مهمترین موضوعات خواهد بود.

این منبع مطلع اضافه نمود: کشورهای عضو ناتو همچنین ضروری است تا امنیت کشورهای شرق اروپا را که عضو ناتو هستند تضمین نمایند و این مساله به وسیله افزایش حضور نیروهای نظامی ناتو در شرق اروپا یا افزایش سطح آمادگی برای استقرار سریع نیروها در منطقه امکان پذیر خواهد بود. در اجلاس ولز همچنین در مورد تقویت نیروهای واکنش سریع بحث و گفتگو خواهد شد.

وی تاکید نمود: علاوه بر این ناتو در جدول زمانی مانورهای نظامی راهبردی کشورهای عضو این سازمان تجدیدنظر خواهد نمود؛ مانورهایی که با هدف افزایش سطح آمادگی ناتو برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی انجام می گردد.

پس از تحولات اخیر اوکراین ناتو حضور نظامی خود در شرق اروپا را به شدت گسترش داده است. روسیه ناتو را متهم نموده است که به بهانه بحران شرق اوکراین به دنبال افزایش نفوذ خود در شرق اروپا و در نزدیکی مرزهای این کشور است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 475

به "دیدار نخست وزیر انگلیس با مقام های ارشد ناتو در آستانه اجلاس ولز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار نخست وزیر انگلیس با مقام های ارشد ناتو در آستانه اجلاس ولز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید