رایزنی ایران و روسیه درباره روابط دوجانبه و مشکل تردد اتباع ایرانی

به گزارش مجله بیزبینگ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو درباره مناسبات دوجانبه و حل مشکل تردد اتباع ایرانی به روسیه با معاون وزیر خارجه این کشور تلفنی مصاحبه کرد.

رایزنی ایران و روسیه درباره روابط دوجانبه و مشکل تردد اتباع ایرانی

به گزارش گروه سیای خبرنگاران، به منظور تبادل نظر در خصوص موضوعات مهم و جاری در روابط دوجانبه به ویژه حل مشکل تردد اتباع ایرانی به روسیه، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (جمعه) 31 مرداد 1399 با مورگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه تلفنی تبادل نظر کرد.

تولید واکسن کووید- 19 توسط روسیه و امکان همکاری نهاد های مسئول دو کشور در این زمینه، موافقتنامه بلندمدت همکاری دوجانبه، برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از دیگر موضوعات مطرح شده در این تبادل نظر بود.

در این تبادل نظر معاون وزیر امور خارجه روسیه در خصوص رفع محدودیت های تردد بیان نمود: معیار های بهداشتی در نظر گرفته شده فعلا این امکان را نمی دهد تا اجازه تردد عمومی به اتباع برخی از کشور ها از جمله شرکای نزدیک روسیه صادر شود و در این زمینه لازم است شرایط داخلی این کشور ها به معیار های بهداشتی وزارت بهداشت روسیه نزدیک شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو پیش از این در پیامی ویدئویی خطاب به بازرگانان و دانشجویان ایرانی که قصد عزیمت به روسیه را دارند، با بیان اینکه تصمیم گیری درباره باز شدن جهت ورود در اختیار نخست وزیری روسیه است، گفت: همه تلاش خود را انجام می دهیم که این جهت باز شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1205

به "رایزنی ایران و روسیه درباره روابط دوجانبه و مشکل تردد اتباع ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی ایران و روسیه درباره روابط دوجانبه و مشکل تردد اتباع ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید