رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 از فردا شروع می گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، فرمانده رزمایش تخصصی پدافند هوایی گفت: رزمایش مدافعان آسمان ولایت 99 در منطقه ای به وسعت بیش از نیمی از کشور، به صورت مشترک بین ارتش و سپاه با راهنمایی و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور از فردا شروع می گردد.

رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 از فردا شروع می گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 با اعلام خبر فوق گفت: این رزمایش در منطقه ای به وسعت بیش از نیمی از کشور، به صورت مشترک بین ارتش و سپاه با راهنمایی و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور از فردا شروع می گردد.

امیر سرتیپ رحیم زاده گفت: رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 با هدف ارتقاء آمادگی رزمی، هم افزایی توان پدافند هوایی نیرو های مسلح و با مشارکت یگان های نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش تحت راهنمایی و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور در شرایط نزدیک به رزم واقعی و در منطقه ای به وسعت بیش از نیمی از کشور برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این رزمایش که در قالب یک عملیات مشترک شبکه محور و با هدف هماهنگی پدافند هوایی نیرو های مسلح برگزار خواهد شد، انواع سامانه های بومی موشکی، راداری، اطلاعات شناسایی، جنگ الکترونیک، سامانه های ارتباطی و شبکه دیده بانی بصری ارتش و سپاه تحت راهنمایی و کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور و با نظارت مستقیم کارشناسان و ارزیابان قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص)، مقابله با انواع تهدیدات هوایی در ارتفاع پایین، متوسط، بلند و اهداف دورایستا را در شرایط کاملا عملیاتی و مبتنی بر صحنه رزم واقعی تمرین خواهند کرد.

رحیم زاده گفت: در این رزمایش، نیروی هوایی ارتش با به پرواز درآوردن انواع هواپیما های شکاری رهگیر، بمب افکن و بدون سرنشین در دو نقش نیروی حمله ور و مدافع، بعنوان دست بلند پدافند هوایی کشور در آسمان ایفای نقش خواهد نمود.

فرمانده رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 ادامه داد: همچنین در این رزمایش قرار است برای اولین بار به صورت صددرصدی از نسل جدید تجهیزات و تسلیحات کاملا بومی استفاده و تاکتیک های جدید پدافند هوایی که در اثر رصد مستمر دشمنان احصاء شده است، به صورت واقعی تمرین گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1303

به "رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 از فردا شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 از فردا شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید