رزمایش نظامی روسیه، تاجیکستان و ازبکستان

به گزارش مجله بیزبینگ، سربازان روسیه، تاجیکستان و ازبکستان رزمایش نظامی در 20 کیلومتری مرز تاجیکستان با افغانستان برگزار کردند.

رزمایش نظامی روسیه، تاجیکستان و ازبکستان

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، همزمان با پیشروی های سریع شبه نظامیان طالبان در شمال افغانستان، تنها در ماه جاری، روسیه و جمهوری های آسیای میانه دو رزمایش نظامی در نزدیکی مرز های افغانستان به راه انداختند.

شیرعلی میرزاوف، وزیر دفاع تاجیکستان به رسانه ها گفته که در این تمرینات افغانستان در فکر شان است. وی اضافه کرد که شرایط در افغانستان غیرقابل پیش بینی است.

شوکرات خال محمدف، رئیس ستاد کل نیرو های مسلح ازبکستان هم گفت که این شرایط مستلزم آن است که ما هوشیار بمانیم و آمادگی رزمی خود را حفظ کنیم.

در این رزمایش شامل 2500 سرباز، صد ها خودرو زرهی و 25 هواپیما شرکت دارد. نیرو های روسی از پایگاه نظامی واقع در تاجیکستان - بزرگترین تاسیسات مسکو در خارج - در رزمایش شرکت کردند.

روزنامه مسکو تودی، نوشته است که در رزمایش مشترک با تاجیکستان و ازبکستان از سیستم های تازه پدافند هوایی قابل حمل، سلاح های تهاجمی استفاده شده که برای ارتقاء پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان ارسال شده است.

سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه با اشاره به کنترل طالبان بر ولایت های شمالی مانند قندوز گفت که برای ما، آنچه مهم است مرزهای افغانستان با ازبکستان و تاجیکستان است که تحت کنترل طالبان درآمده است.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1792

به "رزمایش نظامی روسیه، تاجیکستان و ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش نظامی روسیه، تاجیکستان و ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید