روحانی: مدارس سال جاری شبیه پادگان است ، 5 دقیقه اول هر کلاس به سلامت اختصاص یابد

به گزارش مجله بیزبینگ، رئیس جمهور گفت: سال تحصیلی جدید در با شیوه جدید و با دقت جدید، با ایثار و فداکاری بیشتر با نظم و انضباط بیشتر برگزار می گردد. سال جاری سال انضباط دقیق دانش آموزان است چیزی شبیه پادگان های آموزشی نیرو های مسلح.

روحانی: مدارس سال جاری شبیه پادگان است ، 5 دقیقه اول هر کلاس به سلامت اختصاص یابد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت دانشجویی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی رئیس جمهور در آیین شروع سال تحصیلی جدید که به صورت ویدئو کنفرانس و از راه دور برگزار گردید، گفت: بعد از هفت ماه تعطیلی مدارس سراسر کشور شروع سال تحصیلی جدید رنگ و بوی دیگری خواهد داشت. برای ما مهم است فرایند آموزش در کشور جریان داشته باشد. امروز هم به مدد همه خانواده ها و دانش آموزان عزیز و معلمان گرانقدر ثابت می کنیم که دوگانگی آموزش سلامت و خانه - مدرسه غلط است.

روحانی توضیح داد: دقت ها در فرایند حفظ سلامت دانش آموزان بیشتر خواهد بود چرا که یک دشمن طبیعی یعنی ویروس کرونا هم در کشور حضور دارد و این کار بر دوش معلمان، مدیران مدارس و خانواده هاست.

وی گفت: ما می خواهیم بگوییم آموزش در کشور ما در سخت ترین شرایط تعطیل نمی گردد همانطور که در سخت ترین روز های جنگ هم تعطیلش نکردیم. سال جاری با تبریک سال تحصیلی جدید به معلمان عزیز عرض می کنم که سال جاری رسالت و وظایف سخت تری بر دوش شان واقع شده است. هر کسی معتقد است که آموزش باید تعطیل گردد یعنی رشد و تعالی نوجوانان باید تعطیل گردد و این فرایند توقف ناپذیر است.

روحانی توضیح داد: اولین وظیفه معلمان عزیز ما مقابله با ویروس کروناست. در مدرسه مدیر و معلم سنگین ترین وظیفه را بر عهده دارند و البته خانواده ها و دانش آموزان هم همکاری می نمایند. پس قبل از شروع هر کلاس درسی با توصیه بر رعایت پروتکل های بهداشتی باشد و در هر کلاسی سوالات دانش آموزان درباره سلامت شان برابر کرونا پاسخ داده گردد و لااقل پنج دقیقه به این امر اختصاص داده گردد.

وی گفت: از همه معلمان خواهش می کنم که به دانش آموزان سکونت و آرامش بدهند تا استرس و اضطراب نداشته باشند. اگر رعایت بهداشت انجام گردد، ماسک و رعایت فاصله صورت گیرد می تواند ما را از این ویروس برحذر دارد.

رئیس جمهور گفت: در سال جدید معلمان عزیز ما علاوه بر رسالت و وظیفه همه ساله خود، وظایف جدیدی را نیز بر دوش دارند اولین وظیفه معلمان عزیز مسئله مقابله با ویروس کرونا است؛ مدیر و معلم در مدرسه سنگین ترین بار را بر دوش دارند البته همه دانش آموزان عزیز ما و خانواده های آنان نیز کمک خواهند کرد.

رئیس جمهور گفت: مهارت آموزی دانش آموزان برای سلامت خود در شرایط کرونا یکی از وظایف مهم معلمان عزیز ما است یعنی قبل از آنکه هر درسی در کلاس شروع گردد، ستاد ملی کرونا و همه ما از معلمان عزیز می خواهیم که هر کلاس با توصیه بر رعایت پروتکل های بهداشتی شروع گردد و در هر کلاسی سوالات دانش آموزان در زمینه سلامت آن ها و مقابله با کرونا محل بحث قرار گیرد؛ از این 35 دقیقه قبل از شروع هر کلاس 5 دقیقه آن به سلامت و اولویت سلامت اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری آموزش سبک وسیاق جدیدی به خود می گیرد که شامل کوتاه، خلاصه و کپسولی کردن آموزش در کوتاه ترین زمان است که اساس آموزش خواهد بود، توضیح داد: آموزش سال جاری با سال های دیگر متفاوت است. ممکن است معلمان مجبور شوند بعضی از تکالیف که قبلا دانش آموز در کلاس انجام می داده است را به خانه محول نمایند تا آن تکالیف را درخانه انجام دهد، پدران و مادران باید کمک و کمک دانش آموزان باشند که همواره بوده اند، اما سال جاری بیشتر خواهند بود.

روحانی تاکید نمود: ممکن است به علت جمعیت کلاس و لزوم فاصله گذاری یک روز در میان باشد. باید وسایلی را فراهم کنیم دانش آموز در روزی که مدرسه حاضر نیست، به وسیله فضای مجازی در کلاس حضور داشته باشد. هنر ما این است که همه دانش آموزان در ساعت مدرسه همه روزه یا به صورت فیزیکی و یا به وسیله مجازی در کلاس درس حضور داشته باشند، کلاس به طور بعضی در خدمت معلم و در مدرسه و بعضی در منزل به وسیله فضای مجازی به وسیله صداوسیما کامل برگزار می گردد.

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: معلمان و مدیران مدرسه موضوع سلامت دانش آموزان و فرزندان را به عنوان اولویت نخست قرار دهند، اگر شبهه ای در سلامت دانش آموز وجود دارد، او را به منزل برگردانند اگر اعضای خانواده ای مبتلا به کرونا شده اند حق ندارند فرزند خود را به مدرسه بفرستند.

روحانی گفت: همان طور که خودشان باید دو هفته قرنطینه باشند فرزندان هم باید درخانه قرنطینه باشند و به وسیله رادیو و تلویزیون و فضای مجازی از کلاس بهره مند شوند. سال تحصیلی جدید با تمام سال های تحصیلی یک قرن گذشته متفاوت است.

وی اضافه نمود: سالی که اتفاقا به خاتمه قرن متصل می گردد و نیمی در سال 1400 است که آخرین قرن 14 است و قرن پانزدهم هجری شمسی شروع می گردد. سال تحصیلی جدید در با شیوه جدید و با دقت جدید، با ایثار و فداکاری بیشتر با نظم و انضباط بیشتر برگزار می گردد. سال جاری سال انضباط دقیق دانش آموزان است چیزی شبیه پادگان های آموزشی نیرو های مسلح.

رئیس جمهور توضیح داد: انضباط همواره در کلاس ها و مدرسه یک اصل بوده است، اما سال جاری انضباط اصل مهمی است، دانش آموز باید حتما فاصله اجتماعی را رعایت کند و در زمان ورود و خروج با تراکم و ازدحام نباید روبرو گردد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید تا زمان بازگشت به خانه، اصول بهداشتی را رعایت نمایند، تاکید نمود: سال جاری سال نظم و انضباط دقیق برای دانش آموزان عزیز است که این مساله می تواند برای آینده زندگی و رشد جامعه بسیار موثر واقع گردد.

روحانی با طرح سوالی برای 14 و نیم میلیون جمعیت دانش آموزی کشور گفت: از همه دانش آموزان که امروز شروع سال تحصیلی را جشن می گیرند، سوال من این است که فرزندانم، برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به اعضای خانواده خود، همکلاسی ها، مدرسه و دوستان کمک و کمک کنید؟ امیدوارم بهترین پاسخ ها را از طرف دانش آموزان عزیز دریافت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1226

به "روحانی: مدارس سال جاری شبیه پادگان است ، 5 دقیقه اول هر کلاس به سلامت اختصاص یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: مدارس سال جاری شبیه پادگان است ، 5 دقیقه اول هر کلاس به سلامت اختصاص یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید