جذاب ترین شهرهای مکزیک برای سفر

به گزارش مجله بیزبینگ، مکزیک یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در آمریکای لاتین است. این کشور دارای طبیعتی بکر، آثار تاریخی زیبا، فرهنگی رنگارنگ و مردمی مهمان‌نواز است. اگر به دنبال سفری هیجان‌انگیز و پر از خاطره باشید، مکزیک انتخابی عالی خواهد بود.

در این مقاله به معرفی 10 شهر جذاب مکزیک برای سفر می‌پردازیم تا سفر شما به این کشور لذت‌بخش‌تر شود.

جذاب ترین شهرهای مکزیک برای سفر

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

1. مکزیکو سیتی

پایتخت مکزیک، مکزیکو سیتی، همواره یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در این کشور بوده است. این شهر بزرگ دارای موزه‌ها و گالری‌های هنری بسیاری است که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

از جمله مکان‌هایی که حتما باید ببینید میدان زوکالو، موزه ملی انسان‌شناسی و کاخ هنرهای زیبا هستند. همچنین پیاده‌روی در خیابان پاسئو د لا رفورما و خرید از بازارهای سنتی این شهر بسیار لذت‌بخش است.

شهر مکزیکو سیتی دارای معماری و آشپزی منحصربفردی است که حتما باید از نزدیک تجربه کنید.

2. کانکون

شهر ساحلی کانکون در شبه جزیره یوکاتان در خلیج مکزیک واقع شده و یکی از محبوب‌ترین مقاصد تعطیلاتی در این کشور است.

سواحل ماسه‌ای زیبا، آب‌های آبی تیره، هتل‌ها و رستوران‌های لوکس و البته مردمان مهمان‌نوازش از جاذبه‌های اصلی این شهر محسوب می‌شوند.

علاوه بر استراحت در کنار ساحل، می‌توانید از سایت‌های باستانی مایاها در اطراف شهر بازدید کنید. همچنین کانکون مرکز خرید و جشن‌های شبانه‌ی پرشور محسوب می‌شود.

3. اواکساکا

اواکساکا در ایالت اواخاکا در غرب مکزیک واقع شده و یکی از زیباترین شهرهای کلنیال این کشور به شمار می‌رود. معماری استعماری اواکساکا با بناهای تاریخی و خیابان‌های پر از رنگ و نورش، گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند.

در اواکساکا می‌توانید بناهای تاریخی متعددی همچون کلیسای سانتو دومینگو و موزه مردم‌شناسی را ببینید. همچنین بازارهای سنتی این شهر پر است از صنایع دستی و محصولات محلی.

علاوه بر این‌ها، اواکساکا مرکز مهمی برای هنرهای تجسمی محسوب می‌شود و دارای گالری‌ها و موزه‌های هنری زیادی است.

4. گواناخوآتو

گواناخوآتو شهری است کلنیال در ایالت خالیسکو. این شهر زیبا در دره‌ای باریک واقع شده و دارای معماری و طبیعتی دیدنی است.

از جمله جاذبه‌های گردشگری گواناخوآتو می‌توان به خیابان بزرگ این شهر، کلیساها و ساختمان‌های تاریخی و البته طبیعت اطراف آن اشاره کرد.

شما می‌توانید در گواناخوآتو از قنات‌ها، پل‌ها و باغ‌های زیبایش دیدن کنید و از غذاها و نوشیدنی‌های محلی لذت ببرید. همچنین این شهر مرکز مناسبی برای تورهای یک روزه به تپه‌های اطراف و دهکده‌های استعماری محسوب می‌شود.

5. سن میگل د آینده

سن میگل د آینده در ایالت گررو واقع شده و یکی از زیباترین شهرهای استعماری مکزیک به شمار می‌رود. این شهر در سال 2002 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد.

ویژگی اصلی سن میگل د آینده، معماری رنگارنگ و خیابان کشی منظم آن است که به شکل شطرنجی طراحی شده است. علاوه بر این، شهر دارای بناهای تاریخی زیبایی همچون کاتدرال و بازارهای سنتی پرجنب و جوش است.

سن میگل د آینده مکان مناسبی برای تجربه فرهنگ و سنت‌های قدیمی مکزیک است.

6. پوئبلا

شهر پوئبلا در ایالت پوئبلا واقع شده و دارای بناهایی از دوران استعمار اسپانیا و مکزیک است. معماری منحصربفرد این شهر باعث شده تا در سال 1987 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد.

جاذبه‌های دیدنی پوئبلا شامل میدان اصلی زوکالو، کاخ ملی، کلیسای سانتو دومینگو و خانه‌های رنگارنگ کلنیال است.

شهر پوئبلا همچنین دارای رستوران‌ها و کافه‌های زیادی است که می‌توانید در آن‌ها از غذاهای محلی لذت ببرید. این شهر یکی از بهترین مقاصد برای تجربه فرهنگ و تاریخ مکزیک است.

7. خوسه ماریا مورلوس

خوسه ماریا مورلوس شهری تاریخی واقع در ایالت میچوآکان است که در دوران استعمار اسپانیا بنا شده است. این شهر زیبا در سال 2005 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

سبک معماری بومی-استعماری خوسه ماریا مورلوس بسیار دیدنی است. خیابان اصلی این شهر پر از ساختمان‌های تاریخی و رنگارنگ است. میدان مورلیا از مکان‌هایی است که نباید از دست بدهید.

همچنین در اطراف شهر می‌توانید از باغ‌های زیبا و کوه‌های دیدنی بازدید کنید. خوسه ماریا مورلوس یکی از جاذبه‌های اصلی ایالت میچوآکان محسوب می‌شود.

8. گوادالاخارا

گوادالاخارا دومین شهر بزرگ مکزیک و پایتخت ایالت خالیسکو است. این شهر دارای تاریخی غنی و معماری زیبایی است که حتماً دیدنی است.

از جمله جاذبه‌های گردشگری گوادالاخارا می‌توان به کاتدرال، بنای دولتی، خیابان میچوآکان و البته نعلبکی‌های گوادالاخارا اشاره کرد.

علاوه بر این، گوادالاخارا مرکز خوبی برای گردش در طبیعت است. می‌توانید به کوه‌ها و جنگل‌های اطراف شهر سر بزنید. همچنین این شهر مکان مناسبی برای خرید صنایع دستی است.

9. خوئرناواکا

خوئرناواکا در ایالت مورلوس واقع شده و یکی از شهرهای کلنیال زیبای مکزیک است. معماری رنگارنگ و خیابان‌های پرجنب‌وجوش این شهر آن را به یکی از جاذب‌ترین مقاصد گردشگری مکزیک تبدیل کرده است.

از جمله جاذبه‌های دیدنی خوئرناواکا می‌توان به میدان اصلی آن، کلیسای سانتا پریسکا و کاخ دولتی اشاره کرد. همچنین پیاده‌روی در خیابان‌های این شهر و خرید از بازارچه‌های سنتی‌اش بسیار لذت‌بخش است.

شهر خوئرناواکا دارای آشپزی و فرهنگ غنی‌ای نیز هست. حتما از غذاها و صنایع دستی محلی آن امتحان کنید.

10. مریدا

آخرین شهری که در این مقاله به آن می‌پردازیم، مریدا در ایالت یوکاتان است. مریدا یکی از شهرهای تاریخی زیبای مکزیک به شمار می‌رود که در سال 1993 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده است.

ویژگی منحصربفرد مریدا، ترکیب معماری استعماری و سبک بومی مایاها در ساختمان‌هایش است. از جمله جاذبه‌های اصلی آن می‌توان به کاتدرال، خانه‌های سنگی و میدان اصلی اشاره کرد.

مریدا همچنین دارای بازارچه‌ها و رستوران‌های سنتی بسیار خوبی است که می‌توانید در آن‌ها بگردید و از غذاهای محلی لذت ببرید.

نتیجه‌گیری: مکزیک دارای شهرهای بسیار زیبا و دیدنی‌ای است که هر یک معماری و جاذبه‌های منحصربفردی دارند. امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب بهترین شهرهای مکزیک برای سفر کمک کرده باشد و سفری خاطره‌انگیز در این کشور زیبا داشته باشید.

انتشار: 10 آبان 1402 بروزرسانی: 10 آبان 1402 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2210

به "جذاب ترین شهرهای مکزیک برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب ترین شهرهای مکزیک برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید