سفر رئیس سازمان اطلاعات ایتالیا به سوریه و ملاقات با بشار اسد

به گزارش مجله بیزبینگ، رئیس سازمان اطلاعات ایتالیا در سفر به سوریه با رئیس جمهور این کشور ملاقات و درباره همکاری در زمینه مقابله با تروریسم با وی مصاحبه و مذاکره نموده است.

سفر رئیس سازمان اطلاعات ایتالیا به سوریه و ملاقات با بشار اسد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه گلف نیوز نوشت: آلبرتو مانتی رئیس سازمان اطلاعات ایتالیا در سفر به سوریه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور ملاقات و درباره همکاری در زمینه مقابله با تروریسم تبادل نظر نموده است.

مقام های سوری در این ملاقات به رئیس سازمان اطلاعات ایتالیا پیشنهاد داده اند تا در ازای ارائه اطلاعات درباره تروریست های اروپایی، روابط دیپلماتیک دو طرف عادی گردد.

سفر اعلام نشده آلبرتو مانتی به دمشق طی هفته گذشته در شرایطی انجام شده است که یک هفته قبل از آن رئیس دستگاه اطلاعاتی سوریه به رم سفر نموده است.

این سفرهای پشت پرده روسای سرویس های اطلاعاتی، نخستین تماس رسمی بین مقام های ارشد اروپایی و سوری از سال 2011 میلادی به شمار می رود.

رئیس سازمان اطلاعات سوریه برای سالها در فهرست سیاه تحریم های اتحادیه اروپا قرار داشته است. علی رغم این مساله، رئیس دستگاه اطلاعاتی سوریه به دعوت رسمی دولت ایتالیا، به رم سفر نموده است. وی در سفر به رم در یک ویلای شخصی که از سوی سازمان اطلاعات ایتالیا آماده شده بود، مستقر شده است.

سفر مانتی به دمشق نیز محرمانه بوده است. رئیس سرویس مخفی ایتالیا، تنها با بشار اسد ملاقات و تبادل نظر ننموده است بلکه در جریان سفر به دمشق با مقامهای ارشد اطلاعاتی سوریه نیز ملاقات نموده است. دو طرف در این ملاقاتها درباره کوشش های مربوط به مقابله با تروریسم رایزنی نموده اند.

در تماس های غیر رسمی قبلی، مقام های سوری اعلام نموده بودند که اطلاعات گسترده ای درباره شهروندان اروپایی دارند که به گروه های تروریستی در سوریه به خصوص داعش پیوسته اند.

بعضی از این شهروندان اروپایی توسط نیروهای دولتی سوریه بازداشت شده و هم اکنون در زندان های این کشور به سر می برند.

سوریه تمایل خود را برای مبادله این اطلاعات با سرویس های جاسوسی اروپا اعلام نموده البته به شرطی که اتحادیه اروپا نیز روابط خود را با سوریه عادی سازد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 559

به "سفر رئیس سازمان اطلاعات ایتالیا به سوریه و ملاقات با بشار اسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر رئیس سازمان اطلاعات ایتالیا به سوریه و ملاقات با بشار اسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید