سوختگی فرش را ازبین ببرید

به گزارش مجله بیزبینگ، گاهی اتفاق می افتد که ناخواسته و برحسب اتفاق فرش شما می سوزد و لکه آن بر جای می ماند. با استفاده از چند تکنیک و انجام دادن آن ها توسط خودتان ، فرش شما در برابر گرما مقاومت می کند!

سوختگی فرش را ازبین ببرید
  • چگونه می توان علامت سوختن فرش را اصلاح کرد ؟

به گزارش خبرنگاران ،با استفاده از قیچی ، قسمت سوخته فرش را با دقت برش دهید.

برخی از الیاف فرش را در نزدیکی دیوار یا داخل کمد بریزید (در جایی که قابل توجه نخواهد بود).

الیاف را روی فرش بچسبانید تا محل سوختگی پنهان شود.

  • سوختگی فرش را ازبین ببرید

با استفاده از یک قیچی کوچک ، قسمت سوخته فرش را برش دهید.

با استفاده از شوینده ملایم ، ناحیه آسیب دیده را با استفاده از اسفنج تمیز کرده و بشویید.

با استفاده از یک تکه فرش قراضه ، ناحیه ای از فرش را ببرید که از محل سوختگی بزرگتر باشد. برای کمک به ترکیب شدن فرش جدید ، مطمئن شوید که رنگ مطابقت دارد و الیاف در یک جهت کار می کنند.

قطعه جدید فرش را روی قسمت سوخته قرار دهید.

با استفاده از چاقوی مفید ، لبه ها را برش دهید. همچنین می خواهید فرش زیر آن را ببرید. قبل از رسیدن به بالش فرش ، وقتی کار را قطع می کنید ، توقف کنید.

تکه فرش سوخته را بیرون بیاورید. بررسی کنید که قطعه جدید فرش متناسب باشد. اگر کمی خاموش است ، اصلاح کنید تا با منطقه آسیب دیده مطابقت داشته باشد.

با استفاده از چسب یا نوار دو رو ، تکه جدید فرش را به ناحیه آسیب دیده بمالید و اجازه دهید برای چند ساعت خشک شود. تا خشک شدن آن از راه رفتن روی این تکه فرش خودداری کنید.

  • نحوه رفع سوختگی سیگار در فرش؟

با استفاده از کاغذ ماسه ، علائم سوختگی که روی فرش شما ظاهر می شود را به آرامی بکشید.

با استفاده از خلا دستی ، از شر هرگونه باقیمانده خلاص شوید.

اگر الیاف فرش سیاه مشاهده کردید ، از قیچی برای برش این الیاف استفاده کنید.

ممکن است علامت های سوزش قابل مشاهده ای مشاهده کنید که باقی مانده اند. در این صورت ، از محلول حاوی 1 قسمت پراکسید هیدروژن ، 10 قسمت آب برای از بین بردن آنها استفاده کنید.

پارچه ای را در این محلول خیس کرده و محل را لکه دار کنید. حتماً از بیرون شروع کنید و به وسط بروید.

ناحیه فرش را با آب بشویید و لکه را خشک کنید.

بگذارید کاملا خشک شود.

با استفاده از راهکار های اجرا شده توسط خودتان در بالا ، پاسخ این سوال را پیدا خواهید کرد که چگونه علامت های سوختگی را از فرش خارج کنید. مانند هر لکه ای روی فرش ، هرچه زودتر اقدام کنید ، احتمال از بین بردن آن بیشتر است.

  • نحوه تمیز کردن سوختگی با زغال سنگ

برای از بین بردن سوختگی فرش با زغال سنگ ، می توانید از سیگار مانند مشعل فرش نیز استفاده کنید ، با این تفاوت که پس از کوتاه کردن توده سوخته ، محل سوختگی را با یک لایه ضخیم از محلول شامپوی فرش بپوشانید و بگذارید کاملا خشک شود . اگر سوختگی هنوز معین است ، می توانید از محلول ضعیف رنگ استفاده کنید و سپس یک چیز سنگین مانند یک کتاب ضخیم را در محل سوختن قرار دهید و فرش را روی آن قرار دهید تا سریعتر خشک شود.

  • ترمیم سوختگی فرش با اتوکشی

برای ترمیم سوختگی فرش با اتو ، اگر میزان سوختگی محدود بود و فقط به دلیل سوختگی فرش لکه زرد ایجاد شده است ، با استفاده از یک پیاز: یک پیاز را شکافته و روی محل قرار دهید. سپس آن را خیس کرده و با سرما بشویید.

برای ترمیم سوختگی فرش با اتو ، اگر میزان سوختگی محدود بود و فقط در اثر سوختگی فرش لکه زرد ایجاد شده است ، به یک پیاز نیاز دارید. به این ترتیب که یک پیاز شکافته و روی آن قرار گیرد. سوختن نقطه ای تا زمان لکه دار شدن و سوختن قابل ترمیم است ، اما اگر سوختگی عمیقی است ، بهتر است آن را با عصا شستشو دهید ، اما برای فرش این امکان وجود دارد که آن را با یک برش برداشته و یک فرش جدید جایگزین کنید. پس از چسباندن فرش جدید ، آن را با جارو برقی پاک کنید تا نرمتر شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1461

به "سوختگی فرش را ازبین ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوختگی فرش را ازبین ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید