سودان در آستانه تظاهرات میلیونی

به گزارش مجله بیزبینگ، سودان امروز (پنج شنبه) در آستانه تظاهرات میلیونی با فراخوان ائتلاف گروه های آزادی و تغییر برای اعلام مخالفت با سیاست شورای نظامی حاکم است. رهبر حزب اپوزیسیون الامه نیز خواستار عدم تحریک ارتش شد.

سودان در آستانه تظاهرات میلیونی

پیشتر این ائتلاف از مردم سودان برای شرکت در این تظاهرات میلیونی در خارطوم، پایتخت این کشور و درخواست برای انتقال قدرت به غیرنظامیان و نیز اعلام مخالفت با هرگونه تلاش برای ایجاد یک حاکمیت نظامی دیگر در این کشور دعوت کرده بود.

این فراخوان در حالی منتشر شده که با وجود مذاکرات چند روز اخیر و توافق اولیه با تشکیل یک شورای مشترک برای دوره انتقالی، تنش بی سابقه ای میان شورای نظامی انتقالی و ائتلاف گروه های آزادی و تغییر به وجود آمده است.

در دو روز گذشته دو طرف پیام های شدید اللحنی برای یکدیگر ارسال کردند، شورای نظامی نسبت به ادامه آشوب در سودان هشدار داد و در مقابل ائتلاف یادشده بیان نمود که هرگز یک حکومت طاغوتی جدید را نخواهد پذیرفت و شورای نظامی نیز در انتقال قدرت جدی نیست.

الصادق المهدی، رهبر حزب اپوزیسیون الامه در پی به بن بست رسیدن مذاکرات شورای نظامی و رهبران معترضان و بالا دریافت اختلافات میان دو طرف درباره تشکیل شوایی مدنی برای دوره انتقالی، پیش از مذاکرات احتمالی امروز به رهبران معترضان درباره تحریک اعضای شورای نظامی حاکم هشدار داد و گفت: آنها همانگونه که تظاهرکنندگان می خواهند، به زودی قدرت را به دولتی مدنی منتقل خواهند کرد.

المهدی اظهار کرد: نباید شورای نظامی را با سلب مشروعیت یا نقش سازنده اش در انقلاب تحریک کنیم. نباید آنها به شکلی به چالش بکشیم که مجبور شوند خود را از راه های دیگری ثابت کنند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 151

به "سودان در آستانه تظاهرات میلیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان در آستانه تظاهرات میلیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید