شرط آمریکا و عربستان برای پایان محاصره یمن

به گزارش مجله بیزبینگ، فارس نوشت: در بیانیه نشست مشترک آمریکایی، سعودی و اروپایی در خصوص یمن، آمده است که ائتلاف متجاوز حاضر است بدون قید و شرطی محاصره فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده را بردارد و در ازای آن، عملیات مأرب نیز متوقف شود.

شرط آمریکا و عربستان برای پایان محاصره یمن

نشست مجازی آمریکایی، اروپایی، سعودی شب گذشته با حضور فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی و تیم لیندرکینگ نماینده آمریکا در امور یمن، تشکیل شد و طرف های شرکت کننده در خصوص راهکار های پایان درگیری ها در یمن گفت وگو کردند.

به نوشته وبسایت الخبر الیمنی، در بیانیه پایانی این نشست، پیشنهاد جدیدی به دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) شده که جان مایه اصلی آن رفع بی قید و شرط محاصره فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده در مقابل توقف عملیات آزادسازی استان مأرب است.

در این بیانیه آمده است که لیندرکینگ از پایان هفته گذشته دور جدید رایزنی های خود برای حل و فصل بحران یمن را در حوزه قاره اروپا آغاز کرده و در دیدار با سفیر فرانسه در واشنگتن بر ضرورت توقف درگیری ها در مأرب در ازای بازگشایی بدون محدودیت فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده، تأکید کرده است.

در حالیکه دولت سعودی اخیرا بر بازگشایی فرودگاه صنعاء تحت اشراف ائتلاف متجاوز به یمن و سازمان ملل تأکید دارد، هنوز بیانیه مستقلی در خصوص رفع محاصره فرودگاه صنعاء و بنادر یمن بدون قید و شرط سابق، صادر نکرده است.

بیانیه نشست سه گانه آمریکایی، اروپایی و سعودی در حالی است که دولت واشنگتن در شامگاه پنج شنبه تحریم های جدیدی علیه برخی نهادهای یمنی وضع کرد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1729

به "شرط آمریکا و عربستان برای پایان محاصره یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط آمریکا و عربستان برای پایان محاصره یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید