شیوع ویروس اسرارآمیز در چین؛ شهر ووهان قرنطینه شد

به گزارش مجله بیزبینگ، ویروس کرونا که به ویروس ووهان شهرت یافته و مشابه ذات الریه است و باعث تب شدید و تنگی نفس می گردد تاکنون نزدیک به 600 نفر را مبتلا نموده و 17 نفر را به کام مرگ کشانده است.

شیوع ویروس اسرارآمیز در چین؛ شهر ووهان قرنطینه شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

تارنمای یی سی ان چین امروز پنجشنبه گزارش کرد که از ساعت 10 قبل از ظهر به وقت محلی تمام سامانه های حمل و نقل شهر ووهان کانون شیوع ویروس ناشناخته معلق شده است و کسی حق خروج از این شهر را ندارد.

به گزارش خبرنگاران، این گزارش به نقل از اداره محلی پیشگیری و کنترل بیماری های واگیردار ووهان خاطر نشان نموده است همه قطارها و پروازها متوقف شده و خطوط مترو شهر، اتوبوس ها و کشتی ها نیز تا اطلاع بعدی تعطیل شده اند و حق انتقال و جابجایی مسافر ندارند.

ایرنا نوشت: در بیانیه این اداره آمده است مردم شهر ووهان تا حد امکان این شهر را ترک نکنند مگر اینکه موردی بسیار اضطراری وجود داشته باشد.

بیانیه می افزاید برای پیشگیری از شیوع ویروس و جلوگیری از سرایت آن به شهرهای دیگر چین ضروری است چنین تدابیری اتخاذ گردد.

هنوز معلوم نیست که سامانه های معلق حمل و نقل شهر ووهان در استان خو بی چین چه زمانی فعالیت خود را از سرخواهند گرفت.

ویروس کرونا که به ویروس ووهان شهرت یافته و مشابه ذات الریه است و باعث تب شدید و تنگی نفس می گردد تاکنون نزدیک به 600 نفر را مبتلا نموده و 17 نفر را به کام مرگ کشانده و در بعضی کشورهای دیگر هم موجب ابتلای چندین نفر شده است.

ویروس کرونا تا کنون در 25 استان و منطقه خودمختار چین مشاهده شده است گزارش ها حاکی است تا کنون پنج هزار و 897 نفر که به ابتلا به این بیماری مشکوک بوده اند تحت شرایط قرنطینه قرار گرفته اند که 969 نفر آنها بعد از انجام آزمایشات لازم و اطمینان از عدم ابتلا از قرنطینه خارج و بقیه همچنان در قرنطینه هستند 17 تن از پزشکان و کادر پرستاری بیمارستان های ووهان هم به این ویروس مبتلا شده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 620

به "شیوع ویروس اسرارآمیز در چین؛ شهر ووهان قرنطینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع ویروس اسرارآمیز در چین؛ شهر ووهان قرنطینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید