طرح احتمال ترور اوباما

به گزارش مجله بیزبینگ، جو بایدن، معاون اول باراک اوباما و از نامزدهای اصلی حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در تازه ترین نطق تبلیغاتی اش، درباره تکرار فضای دهه 1960در عرصه سیاست این کشور به صورت غیرمستقیم هشدار داد.

طرح احتمال ترور اوباما

به گزارش سایت خبری هیل، بایدن دیروز در گردهمایی تبلیغاتی در جمع هوادارانش در نیوهمشایر گفت: تصور کنید باراک اوباما بعد از نامزد شدن در انتخابات (در سال 2008) ترور می شد.

این نامزد 76ساله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این سخنرانی با اشاره به قهرمانان سیاسی اش گفت: رابرت کندی و مارتین لوتر کینگ هر دو به ضرب گلوله کشته شدند. تصور کنید اگر خدایی ناکرده باراک اوباما بعد از نامزد شدن، ترور می شد، چه اتفاقی در آمریکا می افتاد؟

او با این اشاره قصد داشت موضوع بحث را به مقایسه فضای سیاسی امروز آمریکا با فضای اواخر دهه 1960بکشاند و در این باره هشدار دهد. بایدن با اشاره به این دو ترور گفت که این دو اتفاق آگاهی سیاسی اش را در جوانی شکل داد. این سخنرانی همزمان با سالگرد معرفی بایدن به عنوان شریک انتخاباتی و معاون اول اوباما در رقابت انتخاباتی سال 2008آمریکا صورت گرفت. در میان حدود 20نامزد حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020آمریکا، بایدن در نظرسنجی ها از بقیه جلوتر است.

دلیل این جلو بودن را نسبت نزدیک او با اوباما به عنوان معاون اول سابق می دانند. با این حال اوباما تاکنون مستقیما اشاره ای که معنای آن تأیید نامزدی بایدن باشد نکرده است. با این حال بایدن به خاطر برخی اظهارنظرهایش زیر ذره بین رسانه ها قرار گرفته است. برخی اشتباهات تاریخی ازجمله اشتباه در اشاره به سال برخی رویدادها، باعث شده که برخی رسانه های آمریکایی درباره احتمال موفقیت بایدن تردید کنند. شبکه خبری ان بی سی اخیرا در گزارشی با اشاره به اشتباهات بایدن، آن را نقطه قوت جمهوریخواهان در حمله به او بیان نمود و نوشت: چالش بایدن این است که خودش را ثابت کند.

با این حال اشاره بایدن در سخنرانی اخیرش به احتمال ترور اوباما، توجهات را به شرایط پرتنش سیاسی در آمریکا جلب کرده است؛ شرایطی که هر روز با موضع گیری های تازه ترامپ در سیاست داخلی و خارجی، وخیم تر می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 286

به "طرح احتمال ترور اوباما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح احتمال ترور اوباما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید